برگزاری جشنواره داستان‌نویسی «قصه‌ ایران آینده» در پایتخت همزمان با دهه فجر

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: همزمان با فرا رسیدن چهل‌ و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره داستان‌نویسی و روایت‌گری نوجوانان با عنوان «قصه‌ ایران آینده» و همچنین ویژه‌برنامه «قصه خیابان‌های ۵۷» در پایتخت برگزار خواهد شد.

حمیدرضا خونوئی معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: ویژه‌برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور نوجوانان فعال و کنش‌گر فرهنگسراها در پایتخت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره «ایران آینده ۳» از ۱۱ تا ۲۱ بهمن ماه جاری در مجموعه باغ کتاب تهران برگزار می‌شود که شامل جشن نوجوانانه‌ای با خط محتوایی ایران آینده برای نوجوانان است و در آن بازی‌های دیجیتال، هوش مصنوعی، بازهای شناختی، چالش‌های مختلف خانوادگی و... از ساعت ۹ صبح تا ۱۵ به صورت اردوهای مدرسه‌ای برگزار می‌شود و از ساعت ۱۵ تا ۲۱ برای استفاده عموم خانواده‌ها برنامه‌ریزی شده است. همچنین ۳ برنامه تلویزیونی زنده در این جشنواره میزبان مخاطبان خواهد بود.

برگزاری ویژه‌برنامه «قصه خیابان‌های ۵۷»

خونوئی افزود: ویژه‌برنامه «قصه خیابان‌های ۵۷» نیز نشست‌های دورهمی کتابخوانی نوجوانان پیرامون رمان‌ها و کتاب‌هایی با موضوع تحولات منتهی به انقلاب اسلامی است؛ این دورهمی با ایده‌پردازی و اجرای اعضای باشگاه نوجوانان همزمان با ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی در فرهنگسراهای پایتخت برگزار می‌شود. ویژه‌برنامه «قصه خیابان‌های ۵۷» از ۱۲ تا ۲۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در کتابخانه‌های منتخب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار خواهد شد.

جشنواره داستان‌نویسی «قصه‌ ایران آینده» در پایتخت برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه جشنواره داستان‌نویسی و روایت‌گری نوجوانان با عنوان «قصه‌ ایران آینده» از دیگر برنامه‌های سازمان در ایام گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی است، یادآور شد: در این جشنواره نوجوانان علاقه‌مند به نویسندگی و روایت‌گری در مقاطـع متوسـطه اول و دوم، با ترسیم ایران آینده، رویای خود را از ایران سال ۱۴۲۴ در قالب قصه و روایت‌گری ارائه می‌دهند. این جشنواره در محور قصه‌گویی و در ۲ بخش «نگارش رویای من در ایران آینده»، شامل نگارش داستان و «روایت خلاقانه‌ رویای من از ایران آینده» شامل ساخت فیلم کوتاه به مدت حداکثر ۵ دقیقه از روایت خلاقانه نوجوانان طراحی شده است و نوجوانان به صورت انفرادی با ارسال آثار خود در هر ۲ بخش، تا ۲۲ بهمن ماه، امکان رقابت در این جشنواره را خواهند داشت. در این جشنواره ۱۱۰ رویای برتر در قالب کتابی چاپ و منتشر می‌شود.

جشنی برای ایرانِ مقتدر و مستقل

وی همچنین تصریح کرد: سلسله جشن‌های چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان «جشن انقلاب» با راهبری و اجرای نوجوانان با شعار «جشنی برای ایرانِ مقتدر و مستقل» از ۱۲ تا ۲۱ بهمن ماه، در فرهنگسراهای پایتخت برگزار می‌شود. خاطره‌گویی، خوانش کتاب‌های مرتبط با تاریخ انقلاب، برپایی نمایشگاه عکس یا روزنامه‌هایی از وقایع و رویدادهای ایام پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقه با موضوع دهه فجر، فضاسازی محیطی، نورافشانی و... از جمله برنامه‌های جانبی این ویژه‌برنامه است. همچنین نوجوانان حاضر در برنامه می‌توانند با تولید محتوای مجازی از بخش‌های مختلف جشن و انتشار آن در قالب پست و یا استوری در صفحه شخصی خود با هشتگ‌های «#پرچممون_بالاست، #جشن_انقلاب، #ایران_مقتدر، #ایران_مستقل» و تگ کردن صفحه‌ «نوجوونای فرهنگسرا» در مسابقه جذاب‌ترین محتوای مجازی تولید شده شرکت کنند.

خونوئی در پایان گفت: علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری می‌توانند به درگاه رسمی این سازمان به نشانی farhangsara.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 49008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =