برگزاری سومین رویداد «ریحان‌شهر» در منطقه ۱۴

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۴ از مشارکت بانوان این منطقه در ارائه ۱۵ طرح در سومین رویداد ریحان شهر به منظورافزایش مشارکت شهروندان درارتقاء زندگی شهری در محلات خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، سیدمحمدحسن ساداتی امیری معاون اجتماعی فرهنگی این منطقه گفت: ریحان‌شهر یکی از رویدادهای اجتماعی ارزشمندی است که با رویکرد خدمت رسانی بهتر به شهروندان با بهره مندی از مشارکت بانوان در محلات برای سومین سال متوالی در این منطقه در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این طرح بانوان و کنشگران فعال۱۵ طرح پیشنهادی خود را با رویکرد محله محوری در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و فراغتی برای ثبت ایده های نو و خلاقانه که منجر به ایجاد شهری سالم و پایدار شود معرفی کردند که این طرح ها طی غربالگری و عبور از مراحل اجرایی در نهایت اقدام به ایجاد گروه همدل در محلات می شود. ساداتی امیری بیان کرد: اجرای این طرح مدیریت شهری را برای تحقق شهر خانواده محور یعنی شهری که به لحاظ کالبدی، اجتماعی و فرهنگی برای حضور خانواده مناسب باشد، یاری می کند.

وی عنوان کرد: زنان به واسطه نقش کلیدی خود در زندگی تأثیر به سزایی در تبیین، کنشگری و جلب مشارکت خانواده و جامعه دارند و می توانند با سازماندهی مشارکت های اجتماعی در خانواده، دوستان، خویشاوندان و محله مشارکت ویژه ای داشته باشند.

وی تاکید کرد: در این راستا اداره بانوان شهرداری تهران با توجه به ماموریت ها و برنامه ای که در جهت بهبود وضعیت زنان شهر تهران بر عهده دارد درصدد برآمده است که طرح ریحان شهر را با کمک کنشگران و با روش های خلاقانه، اجتماع محور محلی اجرا کند، طرحی که در منطقه ۱۴ نیز به اجرا درآمده است.

انتهای پیام/

۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
کد خبر: 49011

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =