توصیه‌های ایمنی در پی افزایش سرعت وزش باد در تهران

رییس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مواردی توصیه‌ها و هشدارهایی را پیرو پیش‌بینی افزایش سرعت وزش باد در تهران تا روز یکشنبه ۱۵ بهمن ارائه کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، پدرام قودجانی پیرو هشدار شماره ۲۴ سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران به تاریخ چهارشنبه ۱۱ بهمن تا روز یکشنبه ۱۵ بهمن مبنی بر افزایش سرعت وزش باد، در برخی ساعات باد شدید و در ارتفاعات گاهی خیلی شدید در نیمه جنوبی و مناطق غربی و ارتفاعات استان تهران، مواردی توصیه‌ها و هشدارهایی را ارائه کرد.

وی گفت: از شهروندان محترم نیز درخواست می گردد در طول زمان هشدار از توقف در حاشیه رودخانه ها، مجاورت درختان کهنسال و سازه های غیرثابت، صعود به ارتفاعات، تردد و سفر های غیر ضروری (خصوصا گردنه ها و مسیرهای برف گیر) و... خودداری و در صورت لزوم از تجهیزات و وسایل مناسب زمستانی استفاده نمایند.

قودجانی افزود: در این رابطه بابهره گیری از سامانه های متعدد در اختیار فعالیت های این سیستم بارشی با دقت و به صورت ۲۴ ساعته در مرکز عملیات اضطراری (EOC) شهر تهران رصد و به منظور کاهش خسارات ناشی از مخاطرات جوی محتمل مراتب به مراکز و سازمان های ذیربط، نمایندگان دستگاه های امدادی مستقر در EOC پایتخت و عوامل ذیربط شهرداری تهران اطلاع رسانی و به صورت یکپارچه اقدامات اجرایی مورد نیاز پیگیری می شود.

۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱
کد خبر: 49097

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =