بازطراحی پایانه‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی پهنه شمال غربی تهران/ اجرای طرح تحول بیست‌گانه در دروازه تهران جدید

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۲ از اجرای بازطراحی بخشی از پایانه‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی درون شهری این محدوده غربی تهران خبر داد و گفت: این بازطراحی با هدف رفاه حال شهروندان و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی و با استناد به مطالعات مشاور ترافیکی منطقه و تصویب در کمیته‌ تخصصی محلی - منطقه‌ای به مرحله اجرا درآمد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲؛ سیدفرهاد خدابخشی با اشاره به کمبود ناوگان حمل و نقلی در این منطقه گفت: با توجه به لزوم بازنگری خطوط حمل و نقل عمومی در سطح منطقه ۲۲، مطالعات تغییر مسیر خطوط با هدف بهینه سازی مسیر و کارآمد نمودن خط، کاهش زمان انتظار مسافر و کاهش زمان سر فاصله اعزام ناوگان و به دنبال آن افزایش رضایتمندی شهروندان در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه قرار گرفت.

وی افزود: با تغییر رویکرد مسیر و مقصد تعدادی از خطوط اتوبوس طی ماه‌های گذشته شاهد سطح پوشش مناسب و استاندارد در حمل و نقل عمومی داخل منطقه و کارآمد نمودن خطوط به جهت فعالیت درون منطقه‌ای و همچنین تسهیل در دسترسی‌ به ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی، کاهش مدت زمان سفر و کاهش سر فاصله‌های زمانی حضور اتوبوس‌ها در ایستگاه‌های مسیر جدید پایانه‌ها بوده ایم.

خدابخشی یادآور شد: خطوط بازطراحی شده در سال جاری شامل تغییر مقصد خط ۳۲۵ از شهرک شهید باقری به مترو چیتگر، تغییر مقصد خط ۳۲۴ در محله آبشار تهران (شهید باقری به مترو ورزشگاه آزادی)، خط ۴۳۵ از پایانه شهرک شهید باقری به مترو آزادی و تغییر مسیر خط تاکسی ۲۲۱۸ بلوار کاج هاشم زاده بوده است. ایستگاه خط تاکسی ورداورد _ بلوار پژوهش نیز تعبیه و ایستگاه تره بار شهرک امید دژبان حذف شد.

وی بیان کرد: همچنین موقعیت محل ایستگاهی خط اتوبوس دهکده المپیک به مترو صادقیه با کد ۳۲۸ که پیش‌تر به دلیل عملیات فنس کشی کارگاهی ایستگاه مترو دهکده المپیک تخلیه شده بود در محل پایانه دهکده مصوب و موافقت شد.

گفتنی است؛ این بازنگری‌ها با استناد به مطالعات مشاور ترافیکی منطقه و تصویب در کمیته‌های تخصصی محلی - منطقه‌ای، به مرحله اجرا درآمد.

انتهای پیام/

۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
کد خبر: 49103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =