توسعه و پیشرفت در شهر زیرزمینی+فیلم

حدود چهار دهه از زمانی که هزاران کارگر و مهندس ایرانی با دستان توانمند خود ساخت تونل‌های بتنی در اعماق زمین را آغاز کردند، می‌گذرد. ثمره تلاش و جان‌فشانی آنها به شهری زیرزمینی تبدیل شده که نه تنها محل رفت‌وآمد مردم، بلکه نمادی از توسعه و پیشرفت در پایتخت جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش شهر؛ حدود چهار دهه از زمانی که هزاران کارگر و مهندس ایرانی با دستان توانمند خود ساخت تونل‌های بتنی در اعماق زمین را آغاز کردند، می‌گذرد. ثمره تلاش و جان‌فشانی آنها به شهری زیرزمینی تبدیل شده که نه تنها محل رفت‌وآمد مردم، بلکه نمادی از توسعه و پیشرفت در پایتخت جمهوری اسلامی ایران است.

امروز، متروی تهران و حومه با ۲۹۶ کیلومتر طول و ۱۵۶ ایستگاه، دسترسی به مناطق مختلف پایتخت و حتی برخی از شهرهای حومه‌ای را با کمترین هزینه و بالاترین ایمنی فراهم کرده است. جالب است بدانید در طول ۲۵ سال بهره‌برداری از این شبکه حمل‌ونقل ریلی، به اندازه کل جمعیت کره زمین، مسافر وارد متروی تهران شده و برای جابه‌جایی این میزان مسافر، قطارها بیش از ۹ میلیارد و ۷۹۲ میلیون بار حرکت کرده‌اند.

در دو - سه سال اخیر نیز روند روبه‌رشد متروی تهران با بهره‌برداری از ۳۸ کیلومتر خط و راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید ادامه داشته که باعث شده در همین مدت کوتاه، ۲۷ درصد به آمار روزانه مسافران در این شهر زیرزمینی افزوده شود.

امیدواریم با گسترش روزافزون مترو، شاهد دسترسی راحت‌تر و سریع‌تر مسافران از تمامی نقاط شهر به این حمل‌ونقل پاک، ایمن و مقرون‌به‌صرفه باشیم.

انتهای پیام/

۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 49218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =