آلوده‌ترین نقطه پایتخت کجاست؟

داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که هوای امروز پایتخت برای گروه‌های حساس ناسالم است.

به گزارش خبرنگار شهر، بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۱۰۶ و کیفیت هوا برای گروه های حساس ناسالم بوده و امروز - دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲- نیز کیفیت هوای تهران برای گروه های حساس ناسالم و شاخص آلودگی هوا روی عدد ۱۰۴ قرار دارد.

هم‌اکنون ایستگاه سوهانک در منطقه یک با ثبت شاخص ۵۵ و کیفیت هوای قابل قبول بهترین وضعیت و ایستگاه فرمانداری شهر ری در منطقه ۲۰ با ثبت شاخص ۱۵۲ و کیفیت هوای ناسالم بدترین وضعیت را در بین ایستگاه ها دارد.

بنابر روزشمار شاخص آلودگی هوای تهران، از ابتدای امسال تا امروز ۹ روز هوای پاک، ۲۰۹ روز هوای قابل قبول، ۹۱ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم در پایتخت به ثبت رسیده است. این در حالی است که پایتخت‌نشینان در مقایسه با سال گذشته ۳ روز هوای پاک و ۱۵۹ روز هوای قابل قبول، ۱۲۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۳۲ روز هوای ناسالم، ۲ روز هوای بسیار ناسالم و ۲ روز هوای خطرناک را تجربه کرده بودند.

گفتنی است؛ که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا “پاک”، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا “قابل قبول(سالم) یا متوسط”، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا “ناسالم برای گروه‌های حساس”، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا “ناسالم برای همه گروه‌ها”، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا “بسیار ناسالم” و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا “خطرناک” است.

انتهای پیام/

۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
کد خبر: 49273

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =