جشن تکلیف ۳ هزار دانش آموز دختر ۹ساله تهرانی به میزبانی منطقه ۱۱ برگزار شد

شهردار منطقه ۱۱ از برپایی جشن تکلیف برای ۳ هزار دانش‌آموز دختر شهر تهران به میزبانی این منطقه در دانشگاه افسری امام علی (ع) خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، صبح امروز، دوشنبه، ۱۶ بهمن‌ماه، ۳ هزار دانش‌آموز ۹ ساله تهرانی به میزبانی شهرداری منطقه ۱۱ به دانشگاه افسری امام علی (ع) آمدند تا ورود به سن تکلیف و شروع پذیرش عبودیت را جشن بگیرند.

بر اساس این گزارش، این مراسم که با حضور زهرا شمس‌احسان، عضو شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، مهدی امیری، مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهر تهران، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه ۱۱ و جمعی از مسؤولان و مدیران شهری همراه بود، دختران ۹ساله با هم عهد بستند تا در اجرای فرائض دینی هم‌پیمان شوند.

موسوی، شهردار منطقه ضمن تبریک فرخنده ایام دهه مبارکه فجر درباره این خبر گفت: مراسم معنوی عبودیت دختران دانش‌آموز ۹ ساله با رویکرد تکریم دختران، ترویج آموزه‌های دینی و مذهبی، ارتقای بینش دختران مکلف به وظایف دینی و... با حضور ۳ هزار دانش‌آموز دختر تازه‌به‌سن‌تکلیف‌رسیده شهر تهران به اجرا درآمد.

وی با اشاره به لزوم احیای ارزش‌ها و باورهای اسلامی افزود: جشن تکلیف نمادی از شکرگزاری و شادی دانش‌آموزان دور هم است که با اجرای برنامه‌های متنوع دینی از اینکه خداوند آنها را لایق انجام دستورهای الهی قرار داده، این روز را به عنوان یک روز باشکوه و به‌یادماندنی به یاد می‌سپارند و حضور دانش‌آموزان در این‌ مراسم و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی، محیطی شاد و حس خوب معنوی را بین آنها فراهم می‌کند.

قرائت قرآن، اجرای سرودهای ملی مذهبی گروه تسنیم، نمایش عروسکی با حضور مجریان و هنرمندان صدا و سیما، مولودی‌خوانی، سخنرانی مذهبی، برگزاری مسابقه، اهدای جوایز و پذیرایی و... را می‌توان از جمله برنامه‌های این مراسم برشمرد.

انتهای پیام/

۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 49310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =