۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 4940

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خبر داد:

مناطق ۸ و ۱۳ در اولویت پیوستن به طرح کاپ

طرح کاپ در چهار منطقه ۶، ۱۶، ۲۱ و ۲۲ به صورت آزماشی در حال اجرا است
مناطق ۸ و ۱۳ در اولویت پیوستن به طرح کاپ

شهر: مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: به غیر از چهار منطقه پایلوت، مناطق ۸ و ۱۳ نیز در زمینه طرح کاپ مشغول و در حال همکاری هستند. گسترش طرح کاپ به همه مناطق ۲۲ گانه زمان بر است، چون آموزش و فرهنگ سازی و همکاری شهروندان را می خواهد.

صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره فعالیت مناطقی که جزو مناطق پایلوت در زمینه طرح کاپ* نیستند، گفت: بقیه مناطق نیز در زمینه طرح کاپ مشغول فعالیت هستند و در ساختمان های اداری و آموزشی و برج ها در بحث های تفکیک و جای گذاری مخازن آموزش های خاص را انجام می دهند.

او افزود: در چهار منطقه ای ( ۶، ۱۶، ۲۱، ۲۲) که به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده در مسیرهایی که مشخص شده، برنامه این است که جمع آوری به صورت کامل انجام شود و مخازن به داخل ساختمان ها راه پیدا کند.

علیپور در پاسخ به این پرسش که چه زمانی طرح کاپ در همه مناطق ۲۲ گانه گسترش پیدا می کند، گفت: این کار زمان بر است، چون آموزش و فرهنگ سازی و همکاری شهروندان را می خواهد و طبیعی است که حدود ۱۵ سال با یک روش آسان جمع آوری پسماند اتفاق می افتاد ولی ضررها و مشکلاتی مانند زباله گردی داشت و اگر بخواهیم بعضی از این ها را به یک نظام مشخص دقیق و تفکیک جداگانه برسانیم طبیعی است که به زمان احتیاج داریم و هر چقدر میزان مشارکت شهروندان بالاتر باشد، سرعت کار بیشتر می شود.

به گفته مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، به غیر از چهار منطقه پایلوت، مناطق ۸ و ۱۳ نیز در زمینه طرح کاپ مشغول و در حال همکاری هستند.

*طرح کاپ طرحی است که بر اساس آن، مخازن جدیدی برای جمع آوری پسماند به شکل قابل تفکیک در محوطه ساختمان ها نصب خواهد شد. این طرح به دنبال راه هایی است که پسماند اولا کمتر تولید شود و در مرحله بعد تا جای ممکن دفن نشود و بازیافت پسماند از مبدا آغاز و باقیمانده غیر قابل استفاده آن تبدیل به انرژی شود. برای رسیدن به اهداف نهایی طرح کاپ شش گام در نظر گرفته شده است که می تواند رسیدن به اهداف را تسهیل کند. یکی از آنها حذف مخازن بزرگ فعلی پسماند و جایگزینی آن با مخازنی است که پسماند به صورت تفکیکی در آن ها ریخته می شود.همچنین، خودروهای بزرگی که هم اکنون برای انتقال پسماند به آرادکوه فعال هستند مشکلاتی ایجاد می کنند که در طرح کاپ خودروهای کوچک تر جایگزین آن می شوند. این شیوه جدید به صورت تدریجی انجام خواهد شد و ابتدا از ساختمان های بزرگ و ادارات آغاز می شود و طبق برنامه در چند سال آینده بیشتر مخازن بزرگ از سطح شهر جمع آوری خواهند شد.

خبرنگار: علی سی پی

۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 4940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =