برپایی پاتوق ورزشی با بازی‌های بومی و محلی در محلات منطقه ۱۱

شهردار منطقه ۱۱ از برپایی پاتوق‌های ورزشی با رویکرد معرفی بازی‌های بومی محلی و به مناسبت دهه مبارکه فجر در محلات ۱۸گانه این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سیدمحمد موسوی، شهردار این منطقه ضمن تبریک دهه مبارکه فجر و مبعث حضرت رسول اکرم (ص) گفت: مسابقات ورزشی ویژه این ایام مبارک در محلات ۱۸گانه این منطقه با هدف افزایش نشاط و سلامتی بین دانش‌آموزان برگزار شد.

موسوی با تأکید بر اهمیت ورزش و سلامتی افزود: در آستانه چهل و پنجمین سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی، سراهای محلات منطقه ۱۱ به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی می‌پردازند و این پاتوق‌های ورزشی از جمله این برنامه‌ها است.

گفتنی است؛ در این پاتوق‌ها به روشی ابتکاری و با تکیه بر شناخت اقوام ایرانی، تعدادی از دانش‌آموزان با لباس‌های محلی از قومیت‌های مختلف در رشته‌های مختلف ورزشی شرکت کرده بودند.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این پاتوق‌ها تلاش برای معرفی بازی‌های بومی-محلی به دلیل اهمیت این بازی‌ها در افزایش همدلی و مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان بود.

دانش‌آموزان در این مسابقات در رشته‌های ورزشی پرتاب توپ، هولاهوپ، توپ و راکت، طناب‌زنی و طناب‌کشی و رشته‌های بومی محلی مانند یه قل دو قل، لی لی و هفت سنگ به رقابت پرداختند.

در پایان به برندگان این رقابت ها هدایایی از سوی مدیریت محله عباسی اهدا شد.

انتهای پیام/

۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
کد خبر: 49415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =