میزبانی از کودکان و نوجوانان در ویژه برنامه‌های جشن انقلاب در منطقه ۸

شهردار منطقه۸ تهران از برگزاری ویژه‌ برنامه‌های فرهنگی و گردشگری جشن انقلاب با محوریت کودکان و نوجوانان به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۸، فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸ همزمان با ایام گرامیداشت چهل و پنجمین فجر انقلاب، از برگزاری ویژه‌ برنامه‌های فرهنگی و گردشگری جشن انقلاب با محوریت کودکان و نوجوانان به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

وی ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تشریح اقدامات و برنامه‌های منطقه در این ایام اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، این منطقه در ابتدا گرامیداشت این دهه را با نواختن زنگ انقلاب در ۸ مدرسه منتخب در سطح منطقه آغاز کرد که با استقبال پرشور دانش‌آموزان و برگزاری نمایشگاه عکس گذر انقلاب در مدارس توسط آنان همراه بود.

شهردار منطقه در خصوص اقدامات حوزه گردشگری افزود: این حوزه با نگاه ویژه به دانش‌آموزان اقدام به برگزاری تورهای یک روزه ویژه کودکان از برج میلاد، کاخ گلستان (ویژه نوجوانان محله تسلیحات)، کاخ مرمر، حرم عبدالعظیم حسنی، امام‌زاده پنج‌تن، موزه شهیدان صابری و.. را همراه با روایت‌گری کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری گذر گردشگری انقلاب به همراه مسابقه روزنامه دیواری با اهداء جوایز در مدارس منتخب منطقه از جمله مدرسه حضرت زینب (س) در محله لشگر نیز از جمله برنامه‌های حوزه گردشگری در این ایام بود. 

شهردار منطقه ۸ در خصوص برنامه‌های سرای محلات ۱۳گانه این منطقه ادامه داد: سراهای محلات منطقه که همراهی و مشارکت بی‌واسطه شهروندان را با خود دارند، جشنواره و مسابقه آشپزی در سرای محله مجیدیه، سبلان و تسلیحات، اجرای نمایشنامه ویژه کودکان توسط کانون مادران محله وحیدیه، جشنواره صبحانه سالم کودکان محله تسلیحات، برپایی مسابقات نقاشی و کاریکاتور، نمایشگاه بانوان کارآفرین در سرای محله سبلان، روایت انقلاب، گذر گردشگری انقلابی، بازارچه، نمایشگاه کتاب انقلابی، ایستگاه کودک و سلامت در سرای محله مجیدیه برگزار کردند.

تنهایی، ارائه خدمات سلامت‌محور در مساجد منتخب سطح منطقه، اجرای اردوی جهادی در محله کم برخوردار وحیدیه با استفاده از ظرفیت خانه‌های بهداشت، ارائه خدمات سلامت محور در باغ موزه مینیاتور و اجرای مسابقات ورزشی ویژه کودکان دارای معلولیت در دبستان استثنایی پیام نو را از جمله اقدامات سلامت محور این منطقه در این ایام عنوان کرد.

شهردار منطقه ۸ همچنین فضاسازی و تبلیغات محیطی، برپایی ایستگاه‌های جشن و شادی همراه با اجرای سرودهای میدانی، توزیع پرچم و اهداء گل و شیرینی به مناسبت عید مبعث، تکریم و تقدیر از خانواده معظم شهدا و ایثارگر سطح محلات منطقه، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری یادواره شهدا و نمایشگاه عکس، آیین گلبانگ" الله اکبر" و نورافشانی، نشست‌های تبیینی با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی و راه‌اندازی کاروان‌های سیار جشن پیروزی انقلاب اسلامی در سطح محلات را از جمله برنامه‌های در حال اجرا و روز شمار دهه فجر با همکاری و مشارکت مدارس، مساجد، پایگاه‌های بسیج و نهادهای مردمی سطح منطقه دانست.

بر اساس این گزارش، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز با برپایی استیج و پردیس فرهنگی در طول مسیر راهپیمایی در قالب "جشن خانواده بزرگ ایران" در روز ۲۲ بهمن میزبان شهروندان خواهد بود.

انتهای پیام/

۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 49544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =