ارائه خدمات سلامت‌محور در منطقه ۱۴

شهروندان دارالمومنین تهران از خدمات و آموزش‌های سلامت‌محور به صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، امیر یزدی گفت: در راستای ارتقای نشاط و سلامت خانواده ها، فعالیت های متنوع سلامت محور، آموزش توانمند سازی ویژه صدها شهروند و خانواده منطقه به اجرا درآمده است. شهردار منطقه با اشاره به اینکه طرح های سلامت محور هر سه‌شنبه‌ در مساجد نواحی ششگانه با حضور کارشناسان حوزه سلامت اجرا می شود، گفت: ده ها عنوان برنامه با رویکرد آموزش در ماه های اخیر و در بیش از ۴۰ مسجد برای شهروندان اجرا شده است.

شهردار منطقه ۱۴ با تاکید بر اهمیت ترویج مسجدمحوری و ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی در مساجد گفت: کارگاه‌های آموزشی خودمراقبتی، مهارت‌های زندگی، مهارت ارتباط با همسر و فرزندان، تغذیه سالم تا توزیع بسته های آموزشی و اقلام بهداشتی از خدمات ارائه شده در طرح سه شنبه های سلامت است که در این پایگاه های مردمی به اجرا در آمده و مورد استقبال صدها شهروندان دارالمومنین تهران قرار گرفته است.

برنامه ریزی برای افزایش توانمندی افراد دارای معلولیت با اجرای برنامه های متنوع و ارائه خدمات سلامت محور به این اقشار از دیگر اولویت هایی است که شهردار منطقه به آن اشاره کرد.

یزدی در ادامه به برگزاری کلینیک تخصصی سلامت، برگزاری کارگاه آموزشی ایمنی وسالمندی، آموزش پیشگیری از اعتیاد، آموزش خود مراقبتی، ایمنی در زندگی، آموزش سلامت روان، آموزش سلامت معنوی، پویش تغذیه سالم، کارگاه تغذیه سالم و بینایی سنجی، آموزش کنترل خشم، مهارتهای زندگی به عنوان برنامه های سلامت محور ویژه شهروندان بویژه نوجوانان و سالمندان اشاره کرد که در ایام الله فجر با محوریت مدارس، سراهای محله و مساجد به اجرا درآمده است.

وی در پایان با اشاره به نزدیک شدن به سال جدید و فرارسیدن مه مبارک رمضان بیان کرد: صدها عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی و خدمات سلامت محور در ماه مبارک رمضان برای شهروندان و بویژه سالمندان و اقشار خاص درنظرگرفته شده و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 49692

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =