ارزیابی ساختمان‌های بلندمرتبه منطقه۲۲/ ساختمان های ناایمن منطقه ایمن می‌شوند

شهردار منطقه ۲۲ عنوان کرد: در پروژه ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه، ساختمان‌ها در برابر چهار مخاطره آتش‌سوزی، زلزله، فرونشست و فروریزش زمین، مورد رصد کمیته ۷ نفره ستاد مدیریت بحران منطقه قرار می‌گیرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، مسعود نصرتی با تأکید بر اولویت مدیریت منطقه در شناسایی و رفع خطر ساختمان‌های ناایمن گفت: شناسایی و برنامه‌ریزی جهت رفع خطر از ساختمان‌های آسیب‌پذیر از منظر ایمنی با اولویت کاربری‌های درمانی، تجاری و مسکونی در دستور کارگروه‌ پایش اماکن ناایمن در منطقه ۲۲ قرار دارد.

وی افزود: با تشکیل کمیته ایمنی ساختمان، به منظور تسریع در شناسایی و رفع خطر ساختمان‌های ناایمن، کارگروه‌ ۷ نفره در ستاد مدیریت بحران منطقه تشکیل و نسبت به بازدید از ساختمان بلندمرتبه منطقه اقدام می کنند و در خصوص ساختمان‌هایی که بنا بر ارزیابی سازمان آتش نشانی در لیست ساختمانهای ناایمن (پرخطر و بحرانی) شناخته شدند، تصمیم گیری می شود.

شهردار منطقه ۲۲ اعلام کرد که از زمان آغاز اجرای طرح ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه منطقه، وضعیت ایمنی ۲۳۰ ساختمان شناسایی و ۱۵۵ مورد تا به امروز مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی از کاهش حوادث در منطقه به عنوان خروجی اصلی و اثرپذیری اقدامات انجام گرفته نام برد و یادآور شد: در حوزه مدیریت بحران و نیز آتش‌نشانی نسبت به دوره‌های گذشته مدیریت شهری تحولات چشمگیری رخ داده و سیاست ما کاهش حوادث، پیشگیری و اطلاع‌رسانی در این زمینه است‌. باید دقت داشته باشیم برای شهری ایمن و آماده موضوعات مرتبط با سلامت و محیط‌زیست هم باید با دقت و تعامل بیشتری دنبال شود.

نصرتی با اشاره به وجود ۹ ایستگاه آتش نشانی در منطقه ۲۲ بیان کرد: این منطقه ۲۲ بواسطه وجود ساختمان‌های بلندمرتبه زیاد و دارا بودن شرایط خاص به لحاظ ساخت و ساز، تردد روزانه بسیار زیاد و تعداد زیاد مراکز گردشگری از شرایط ویژه‌ای برای آتش‌نشانی برخوردار است.

انتهای پیام/

۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 49745

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =