بهره برداری از مرحله نخست پروژه های شاخص ترافیکی در منطقه ۱۸

طی آئینی با حضور سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران، ده ها طرح و پروژه شاخص ترافیکی در منطقه ۱۸ با هدف بهبود در امر تردد وسائط نقلیه و افزایش ایمنی شهروندان به بهره برداری رسید.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه  ۱۸ ،  در این مراسم که سید محمد فیاض شهردار منطقه و جمعی از مدیران کل دوائر و شرکتهای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز حضور داشتند، از ده ها طرح و پروژه شاخص در بخش حمل و نقل و ترافیک شامل نخستین پارکینگ مکانیزه، احداث پیاده راه و مسیر دوچرخه در خیابان شهیدان بهرامی، خیابان جدیدالاحداث شهید قربانی و ساختمان اداری و رفاهی پایانه اتوبوسرانی شهید مفتح پرده برداری شد.

همچنین بازدید از محلهای پیشنهادی احداث ایستگاه و مجتمع های ایستگاهی خط ۳ مترو ، تقاطعات غیر همسطح و محلهای اصلاح هندسی جدید، بزرگراه ۷۶ متری شهید بروجردی، زیر گذر میدان جانبازان و همچنین بوستان آموزش ترافیک از دیگر برنامه های حضور معاون شهردار تهران و هیأت همراه وی در این منطقه بود.

برپایه این گزارش، سید مناف هاشمی معاون شهردار تهران پس از بهره برداری از این طرحها و پروژه های شاخص به اتفاق هیأت همراه خویش در نشست نظارت دوره ای این منطقه حاضر و عملکرد مدیریت شهری را در بخش حمل و نقل و ترافیک مورد نقد و بررسی قرار داد.

او طی سخنانی در این نشست با اشاره به این موضوع که سالانه حداقل شاهد بروز  ۶۰۰ حادثه منجر به فوت در شریانهای ارتباطی و معابر مناطق هستیم، اظهار داشت : یکی از محورهای اصلی ابلاغی به مناطق همین موضوع بوده و انتظار داریم سال آمار ثبت شده حداقل ۲۰ درصد کاهش داشته باشد.

این مقام مسئول همچنین در ادامه سخنان خویش با استقبال از آمادگی مدیریت منطقه در خصوص اختصاص زمین برای احداث پارکینگ زیر سطحی، اعلام کرد تا هرچه سریعتر عملیات اجرائی این پروژه در بوستان تیر اجرائی شود.

بنا به گفته معاون شهردار تهران، بلوار معلم به لحاظ زیرساختی و وجود امکانات، فاکتورهای لازم را برای ایجاد خیابان کامل داشته و باید در اسرع وقت مقدمات اجرای این طرح فراهم شود.

اجرای طرح مکانیزاسیون پلهای عابر پیاده واقع در چهار راه یافت آباد و مقابل بیمارستان شهدای یافت آباد، انجام مطالعات برای ایجاد پایانه تاکسیرانی، ارتقاء سطح فرهنگ ترافیکی شهروندان، پیگیری مطالبات جایگاه های سوخت CNG، افزایش مسیرهای دوچرخه به همراه توجه بیشتر به اجرای پروژه های کوچک مقیاس محلی از دیگر محورهای سخنان و موضوعات مورد توجه این مقام مسئول بود.

همچنین سید محمد فیاض شهردار منطقه پیش از سخنان این مقام مسئول، گزارش مبسوطی از روند اجرای طرحها و پروژه های شاخص ترافیکی و معضلات فراروی این بخش را به استماع حاضرین رسانید.

او در بخش دیگری از سخنان خویش به موضوع اهمیت احداث دو خط سرد و اکسپرس مترو در اراضی خط آهن تونلی تهران – تبریز اشاره داشت و افزود : با اجرائی شدن این طرح از ایستگاه نیک پسندی تا بخش جنوبی خط ۳ مترو، دسترسی شهروندان از نقاط مختلف منطقه به خطوط مترو مطلوبتر شده و به کاهش بار ترافیک شریانهای ارتباطی نیز کمک شایانی خواهد کرد.

شهردار منطقه ۱۸ همچنین برای دقایقی در خصوص اهمیت کاهش آمار تصادفات جاده ای منجر به فوت، ایجاد پارکینگ زیر سطحی در بوستان تیر، اراضی پیشنهادی برای احداث مجتمع های ایستگاهی مترو، مکانیزاسیون پله های پلهای شاخص عابر پیاده و... توضیحاتی را به استماع حاضرین در نشست رسانید.

۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
کد خبر: 4976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =