گردش مالی صنعت ساختمان در تهران ۳۰ برابر سرمایه‌گذاری در معدن است

تقدسی نژاد گفت: گردش مالی ناشی از صنعت ساختمان در شهر تهران به عنوان یک کلانشهر و پایتخت جمهوری اسلامی ۳۰ برابر سرمایه‌گذاری در حوزه معدن است.

به گزارش خبرنگار شهر، آئین افتتاحیه اولین دوره نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته (ایران بیلد ۲۰۲۴) امروز - دوشنبه ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۲- با حضور اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، رهبر رئیس انجمن انبوه سازان ایران و ضیایی رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه های فولادی برگزار شد.

عباس تقدسی نژاد، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در این مراسم با اشاره به‌ اینکه گردش مالی ناشی از صنعت ساختمان در شهر تهران به عنوان یک کلانشهر و پایتخت جمهوری اسلامی ۳۰ برابر سرمایه‌گذاری در حوزه معدن است، مطرح کرد: با صنعتی مواجه هستیم که ۵۱ صنعت دیگر به آن وابسته هستند و در زمانی که رونق داشته باشد، ارزش آفرینی بالایی را به خود اختصاص می‌دهد. بسیاری از موضوعات اشتغال زایی و تولیدی ناشی از به حرکت در آمدن چرخه صنعت ساختمان هستند که متاسفانه طی چندسالی خواسته یا ناخواسته شاهد کاهش رونق این صنعت بودیم.

او با تاکید بر اینکه در سال بالغ بر ۷۰۰ هزار واحد مسکونی اعم از مسکن اولی‌ها، بافت‌ فرسوده و ...  مورد نیاز کشور است، افزود: کار عقب افتاده منجر شد در دولت جدید شعار ساخت  ۴ میلیون مسکن داده شود که رسیدن به این هدف نیاز به اقدام جهادی دارد. صنعت ساختمان برعکس بسیاری از صنایع دیگر که بخش خصوصی می‌تواند به تنهایی خیلی موضوعات را پیش ببرد، در زمینه مجوزها و امثالهم که در بخش‌های حاکمیتی بسیار تاثیرگذار هستند نیاز به همکاری جدی بخش خصوصی و دولتی توامان با یکدیگر دارد.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه شهر آفتاب ادعای مطرح با مضمون هر نمایشگاه ما باید بتواند حلال حداقل یک مساله باشد، مطرح شده است، ادامه داد: سالی بیش از ۶۰۰ نمایشگاه در کشور برگزار می‌شود که بعضا به نمایشگاه‌های تکراری تبدیل شده‌اند. به زعم ما موضوع مسکن و صنعت ساختمان در این نمایشگاه می‌تواند با ایجاد قرارگاهی در حوزه مسکن در شهرداری تهران، با حل یک مشکل و مسئله مهم اقداماتش را دنبال کند.

او ادامه داد: حدود پانزده هزار مترمربع از فضای نمایشگاه به ایران بیلد اختصاص یافت و میزبان حدود ۸۰ شرکت هستیم که نشان دهنده این است که نمایشگاهی که برای بار اول برگزار می شود در سال های آینده می تواند به نمایشگاه مهم و اثرگذار در حوزه صنعت ساختمان تبدیل شود که شرط تمام این‌ها همراهی و یاریگری بخش های مختلف دولتی و خصوصی با یکدیگر است.

تقدسی نژاد در پایان افزود: امیدوارم ما به عنوان مجموعه و مرجعی که می تواند محل دید و بازدیدها و نشست و برخاست ها باشد، به درستی وظیفه مان را اجرا کنیم و نمایشگاه نقش کلیدی خودش را در حل موضوعات مختلف نمایشگاه هایی که برگزار می شوند ایفا کند و درنهایت این اقدام به نفع بخش خصوصی، تولید، رشد و ارتقای اقتصاد کشور باشد.


انتهای پیام/

۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 49771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =