هشدار مدیریت بحران تهران؛ ضرورت پرهیز از صعود به ارتفاعات و حضور دربستر رودها و مسیل‌ها

رییس مرکز هماهنگی عملیات اضطراری (EOC ) سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای فعال شدن یک سامانه بارشی و کاهش محسوس دما در استان تهران از شهروندان خواست که از تردد و اتراق در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها پرهیز کنند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، پدرام قودجانی با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی درباره وضعیت هوای تهران گفت: بر اساس هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران به تاریخ امروز -چهارشنبه ۲۵ بهمن - به استحضار شهروندان محترم می رساند از روز - پنجشنبه ۲۶ بهمن تا روز شنبه ۲۸ بهمن -  در تمامی مناطق استان تهران به ویژه نیمه شمالی و شرقی فعالیت بارش متوسط و گاهی شدید  باران، مه، بارش برف (مناطق شمالی) و کولاک در مناطق کوهستانی محتمل است که در همین راستا نیز سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران دستگاه‌های امدادی و خدماتی را در سطح شهر تهران به حالت آماده‌باش درآورده است.

وی ادامه داد:‌ در اثر این مخاطره افزایش سرعت وزش باد شدید موقتی متصور می باشد. در این رابطه بابهره‌گیری از سامانه های متعدد در اختیار فعالیت های این سیستم بارشی بادقت و بصورت ۲۴ ساعته در مرکز عملیات اضطراری (EOC) شهر تهران رصد و به منظور کاهش خسارات ناشی از مخاطرات جوی محتمل مراتب به مراکز و سازمان های ذیربط، نمایندگان دستگاه های امدادی مستقر در EOC پایتخت و عوامل ذیربط شهرداری تهران اطلاع رسانی و بصورت یکپارچه اقدامات اجرایی مورد نیاز پیگیری می شود.

رییس مرکز هماهنگی عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه با توصیه به شهروندان گفت: در طول زمان هشدار عدم تردد و اتراق در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، خودداری از گذر از بستر مسیل ها و رودخانه ها و توقف در حاشیه آبروها، رودخانه ها ، عدم تردد و سفرهای غیر ضروری (خصوصا گردنه ها و مسیرهای برف گیر) و... از جمله مواردی است که باید در این شرایط مورد توجه قرار بگیرد و در صورت لزوم از تجهیزات و وسایل مناسب زمستانی استفاده نمایند.

وی افزود: حسب پیش بینی های صورت گرفته از ظهر روز جمعه تا دوشنبه هفته آتی با کاهش دما از ۵ تا ۱۲ درجه در نقاط مختلف شهر مواجه خواهیم بود.

انتهای پیام/

۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸
کد خبر: 49870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =