آموزش شهروندان شمال غرب تهران با هدف کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ از اجرای برنامه‌های آموزشی برای شهروندان محلات ۱۲گانه منطقه با هدف تغییر رفتارهای آسیب‌زا به محیط زیست به همت واحد آموزش اداره مدیریت پسماند منطقه ۲۲ خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، محمدحسن فصیح با اشاره به دغدغه‌مندی بسیار زیاد ساکنین محله آبشار تهران به عنوان محله دوستدار محیط زیست در خصوص پیاده‌سازی برنامه های محیط زیستی گفت: برنامه‌های آموزشی ویژه شهروندان ساکن در محلات سطح منطقه با هدف ترغیب شهروندان به اجرا و پیاده‌سازی برنامه‌های سازگار با محیط زیست و کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی اجرا می شود.


وی ایجاد حساسیت و دغدغه در بین شهروندان و ارتقاء آگاهی آنها در راستای جلب مشارکت و اجرای مسئولیت اجتماعی، تلاش برای تغییر رفتارهای آسیب زا به محیط زیست و ترویج سبک و الگوهای زندگی دوستدارمحیط زیست، معرفی و تبلیغ جایگزین‌های دوستدار محیط زیست از جمله اهداف این برنامه‌های آموزشی عنوان کرد.


فصیح اظهار کرد: آموزش به شهروندان با هدف ایجاد تغییر و اصلاح الگوی مصرف از طریق خرید آگاهانه‌تر نسبت به انتخاب کالاهای با کیفیت و دارای قابلیت استفاده مجدد که از یک سو صرفه اقتصادی دارند و از سوی دیگر پسماند کمتری به جای می‌گذارند، صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
کد خبر: 50055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =