نفررسانه‌ها در عین قدرت بالا  در فضای خبر بیشترین آلودگی را تولید می‌کنند

مشاور رسانه‌ای شهردار تهران گفت: قاعده خبر در حوزه اجتماعی و شهری با حوزه سیاسی متفاوت است زیرا که در موضوعات شهری تلاش برای دیده‌شدن اخبار بخش مهم کار است.

عبدالله گنجی، مشاور شهردار تهران در حاشیه بازدید از غرفه پایگاه خبری تحلیلی شهر در نمایشگاه رسانه های ایران به خبرنگار شهر درخصوص عملکرد پایگاه خبری تحلیلی شهر گفت: قاعده کار رسانه و خبر در حوزه اجتماعی و شهری با خبرهایی که به معنی سیاسی و خاص نخبگان سیاسی است متفاوت است که در این موضوع تلاش برای نشر آن یک بخش آن است و خود خبر به مثابه رسانه است.

وی افزود: اگر نوع خبر جذابیت داشته باشد نشر آن زحمت خاصی نمی خواهد اما گاهی بین صاحب خبر و رسانه و محیط اجتماعی در فهم و ضریب و ارزش‌گذاری فاصله وجود دارد. آنجاست که باید تلاش کنید تا این خبر به جایی برسد و دیده شود. مثلا وقتی خبر نوسازی مخازن زباله مطرح می‌شود، شاید برای خیلی ها جذاب نباشد اما دیده شدن آن نشان‌دهنده تلاش تیم خبری است. بنابراین پایگاه خبری تحلیلی شهر را در کارش موفق می دانم چرا که اخبار شما را پیگیری می کنم و می دانم که برخی اخبار شهر با زحمت شما رسانه ای می‌شود.

گنجی در خصوص وضعیت کلی رسانه های کشور نیز توضیح داد: رسانه های ما در سه سطح "مکتوب"، "مجازی" و "نفررسانه" قرار می گیرند که در این سطوح نفررسانه ها قدرتمند تر هستند و در عین حال بیشترین آلودگی را تولید می کنند. به جهت اینکه مردم قدرت راستی آزمایی ندارند اما رسانه‌های رسمی چون اصالت دارند، مردم راحت تر می توانند به آنها اعتماد کنند.

مشاور شهردار تهران ادامه داد: هر چقدر به جلو حرکت می کنیم رسانه ها از مکتوب به سمت مجازی و از مجازی به شبکه های اجتماعی حرکت می کنند، اما با این اوصاف چون حوزه مکتوب اصالت و هویت دارد همچنان ترجیح نویسندگان‌ به حوزه مکتوب است چون در تاریخ می ماند. لذا حوزه مکتوب همچنان اصالت دارد گرچه قدرت در اختیار شبکه‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/

۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷
کد خبر: 50223

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =