تولید برق با استفاده از انرژی آبی، بادی و خورشیدی کمترین تأثیرات مخرب محیط زیستی را دارد

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: تأثیر زیست محیطی صنعت انرژی قابل توجه است، زیرا مصرف انرژی و منابع طبیعی ارتباط نزدیکی با هم دارند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ «حلیا سادات حسینی» در سمینار بررسی چالشهای توسعه پایدار شبکه تامین تولید انرژی الکتریکی ایران در دانشگاه خوارزمی، ضمن تاکید بر استفاده از انرژی های تجدید پذیر  در چرخه تولید انرژی،به برخی از اقدامات شهرداری تهران در این زمینه اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ بیشترین افتتاح نیروگاه کوچک مقیاس در تاریخ شهرداری تهران را داشته ایم ،باید با صرف فعل خواستن و مشارکت در سطح کلان حوزه های متولی ، به سمت استفاده از نیروگاههای تجدید پذیر برویم.

همچنین در ۶۱ نقطه از شهر تهران به ظرفیت ۱۲۰۰ کیلو وات نیروگاه کوچک مقیاس داریم که سهم کاهش دی اکسیدکربن از این موضوع معادل کاشت ۸۸۸۲ اصله درخت میباشد، که ادامه این روند کمک  شایانی به کاهش آلودگیهای محیط زیستی خواهد کرد.

حسینی در ادامه به موضوع یکپارچه سازی در مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: عدم یکپارچگی در حوزه های مدیریت شهری در واحدهای خدماتی، عملکرد جزیره ای واحدهای خدمات رسان، نوع نگاه به سرمایه گذار و عدم تطابق پذیری با اسناد بالادستی باعث میشود که راندمان خدمات رسانی مطلوب به شهروندان کاهش پیدا کند.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه سخنرانی خود به پیامدهای زیست‌محیطی تولید برق  اشاره کرد و گفت : مخرب‌ترین تأثیر بر محیط زیست را می‌تواند بخش تولید برق با استفاده از انرژی هسته‌ای به خود اختصاص دهد؛ به این صورت که یک اشتباه کوچک ممکن است میزان خطرناکی از رادیواکتیو را وارد محیط زیست سازد. تولید برق با استفاده از انرژی آبی، بادی و خورشیدی کم‌ترین تأثیرات مخرب زیست‌محیطی را به دنبال خواهد داشت. بنابراین باید در صدد گسترش و راه اندازی نیروگاههای تجدید پذیر باشیم تا آلودگیهای زیست محیطی کمتری داشته باشیم.

در پایان، تاب‌آوری زنجیره تامین تولید انرژی الکتریکی، شناسایی روش‌های افزایش بهره‌وری در تولید انرژی الکتریکی و حفظ محیط‌زیست، بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای افزایش جذب سرمایه بخش خصوصی و بررسی افزایش تنوع سبد تولید انرژی الکتریکی ،از دیگر موضوعاتی بود که  مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در این سمینار به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/

۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 50298

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =