آخرین وضعیت نوسازی ده ونک + جزییات

شهردار منطقه ۳ درخصوص آخرین وضعیت پروژه‌های این منطقه و نوسازی ده ونک توضیحاتی ارائه کرد.

حمید جوانی شهردار منطقه ۳ در گفت و گو با خبرنگار شهر درخصوص مهمترین پروژه های تکمیل شد و یا در دست اقدام این منطقه با بیان اینکه در انتهای سال ۱۴۰۲ یک سری پروژه های خدماتی را برنامه ریزی کردیم که بخشی از آن در حوزه زیباسازی و بخشی نیز در حوزه زیرساخت است و تعدادی پروژه عمرانی نیز در نیمه اول سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: یکی از مهمترین پروژه‌ها؛ المان حجمی و نوری است که در ورودی بوستان ملت کار شده و در ایام نوروز و البته قبل از پایان سال شهروندان و میهمانان نوروزی می توانند از این سازه نوری دیدن کنند. این پروژه در پویش امید و افتخار عصر امروز - شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲- به بهره‌برداری می رسد. طرح این پروژه خاص است و به صورت ۸ مکعب نوری است که در آن یک فضای راهرو مانند تعبیه شده و شهروندان می توانند از داخل آن بازدید و نسبت به ثبت تصاویر زیبا اقدام کنند.

وی افزود: کانال های جمع آوری آب های سطحی که در سال ۱۴۰۰ و اوایل ۱۴۰۱ مشکلاتی را برای منطقه ایجاد کرده بودند نیز تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید و در سال ۱۴۰۳ هیچ نقطه آبگیری در منطقه ۳ از جنس آبگرفتگی نخواهیم داشت. همچنین تکمیل و بازسازی زورخانه ده ونک را خواهیم داشت که در پویش امید و افتخار امروز تقدیم شهروندان می شود.

احداث کتابخانه در ده ونک تا تابستان

جوانی درباره پروژه هایی که برای سال آینده آماده بهره برداری می شوند، توضیح داد: ساخت کتابخانه ده ونک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ به پایان می رسد و باعث ارتقای سرانه فرهنگی ده ونک خواهد شد. همچنین مسقف سازی پایانه های میدان ونک، حقانی و قلهک  نیز در نیمه اول سال ۱۴۰۳ تکمیل و آماده بهره برداری می شوند.

شهردار منطقه ۳ اضافه کرد: بازسازی حاشیه اتوبان شهید همت در محدوده منطقه ۳ را خواهیم داشت چرا که بخشی از اتوبان در سنوات گذشته دچار رانش و باعث ریزش خاک به سطح اتوبان می شد، بنابراین بازسازی، اصلاح و مقاوم سازی آن انجام می شود و یک فضای پاتوق مانندی را برای استفاده شهروندان ایجاد خواهیم کرد. شبیه همین اقدام را در حاشیه بزرگراه شهید چمران هم انجام خواهیم داد. فضای رها شده ای که بالاتر از خیابان سئول تا خیابان ولیعصر (ع) در ضلع جنوب بزرگراه چمران داریم را در برنامه بازسازی و بازپیرایی قرار دادیم که به عنوان پاتوق محلی برای شهروندان منطقه ۳ و یک قرار خواهد گرفت.

صدور پروانه برای مالکان املاک قبل از سال ۷۰ در ده ونک 

وی در خصوص موضوع نوسازی ده ونک نیز بیان کرد: طرح تفصیلی ده ونک در بهمن ماه ۱۴۰۱ تصویب و ابلاغ شد و تفاوتی که این طرح نسبت به طرح تفصیلی قبلی که مورد اعتراض شهروندان هم بود دارد، این است که در راستای تشویق شهروندان به نوسازی بافت فرسوده امتیازات ویژه ای برای مالکان و سازندگان در نظر گرفته شده است. اتفاق دیگر این است که بر اساس رای دیوان، می توانیم برای املاکی که دارای قولنامه هستند و بنای ایجاد شده در فضای ملک، مربوط به قبل از سال ۱۳۷۰ است پروانه صادر کنیم و در اختیار شهروندان قرار دهیم تا بافت فرسوده را نوسازی کنند.

جوانی در پایان عنوان کرد: از نظر فنی و شهرسازی کارهای بحث نوسازی ده ونک تکمیل شده و بخشی از کار به حوزه اسنادی و ثبتی بر می گردد و تعداد زیادی از املاک ده ونک از نظر اسنادی و ثبتی دچار مشکل هستند که این مساله هم در خصوص ساخت و ساز و هم تعمیرات، شهروندان ده ونک را دچار مشکل کرده است. این موضوع نیز به دستور شهردار تهران در کارگروه ویژه ای با حضور اداره ثبت و دولت در حال پیگیری است. امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس مصوبه ای را داشته باشیم که مشکلات اسنادی ده ونک نیز حل شود تا بتوانند نوسازی را شروع کنند اما از بعد وظایف شهرداری کارها انجام شده و آمادگی همکاری با شهروندان را در بحث نوسازی داریم.

انتهای پیام/

۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 50302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =