تلاش شهرداری تهران برای ایجاد فضای توسعه نوآوری‌های شهری

هشتمین ماراتن برنامه‌نویسی تلفن همراه کشور روز شنبه، دوازدهم مهرماه سال جاری در مرکز نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با حضور ۲۰۰ شرکت‌کننده آغاز به کار کرد و تا روز چهاردهم مهر ادامه خواهد داشت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در مراسم آغازین این رقابت که در قالب ۷۵ تیم ۲ تا ۴ نفره از سراسر کشور در حال برگزاری است، محمد فرجود، مدیر عامل سازمان فاوا، مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس، اساتید دانشگاه، پژوهشگران، دانشجویان و علاقمندان به حوزه فناوری حضور داشتند.
فرجود در این نشست ضمن تاکید بر حمایت از زیست‌بوم نوآوری کشور به ویژه شرکت‌های نوآور ودانش‌بنیان که در زمینه شهر هوشمند، دارای ایده‌های کاربردی هستند، نقش تلفن همراه را در پررنگ‌تر کردن نقش شهروندان هوشمند، با اهمیت توصیف کرد و افزود: ما در شهرداری تهران به دنبال ایجاد فضایی هستیم که در آن مجموعه‌هایی که درگیر توسعه فناوری بوده و یا نوآوری‌هایی در حوزه‌های مختلف شهر هوشمند دارند، به راحتی به فعالیت پرداخته و بتوانند خدمات خود را با هدف ایجاد یک شهر نوآور و هوشمند عرضه کنند.
او در ادامه، همکاری با زیست‌بوم نوآوری شهری مثل پارک‌های فناوری و شتاب‌دهنده‌ها را یکی از اقدامات اخیر شهرداری تهران در جهت تقویت این اکوسیستم عنوان کرد و گفت: هدف ما این است که این مراکز را در فرایند مشترکی با شهرداری تهران همراه کنیم. به این شکل که ما چالش‌ها و مسائل مهم شهر را بیان کرده و این مراکز برای حل آنها راهکارهایی ارائه کنند.
دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند در پایان ضمن تاکید بر برنامه‌نویسی موبایل به عنوان یکی از بااهمیت‌ترین دستاوردهای آینده، اظهار امیدواری کرد همکاری شهرداری تهران و زیست‌بوم نوآوری شهری که تا کنون در قالب‌های متفاوتی همچون راه‌اندازی مراکز فناوری و نوآوری شهر هوشمند در مناطق مختلف پایتخت ادامه داشته، در ابعاد گوناگون دیگری نیز توسعه یابد و منجر به افزایش کیفیت زندگی شهروندان شود.
هدف اصلی از برگزاری هشتمین ماراتن برنامه‌نویسی تلفن همراه کشور، شناسایی تیم‌های برنامه‌نویسی برجسته‌ کشور و شناسایی ایده‌های بکر و خلاقانه و ورود این تیم ها به بازار کار عنوان شده است. از دیگر اهداف بنیادی این مسابقه می‌توان به ایجاد فرصت لذت بردن از آموزش و تجاری‌سازی و خلاقیت، آموزش رفتارهای صحیح اجتماعی- اقتصادی در حوزه کسب وکارهای نو، لذت حل مساله به شیوه‌های گوناگون در فرآیندی خلاقانه، پرورش ایده‌های خلاقانه در حوزه برنامه‌نویسی موبایل و... اشاره کرد.
 هشتمین ماراتن برنامه نویسی تلفن همراه کشور تا روز دوشنبه ادامه دارد و در پایان از بین ۱۰ تیم برتر، سه تیم به عنوان برنده نهایی این مسابقه معرفی می‌شوند.

۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: 5035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =