تداوم طرح حامی‌شهر در پهناورترین منطقه پایتخت

به همت اداره آسیب‌های اجتماعی شهرداری منطقه ۴، افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب این منطقه ساماندهی شدند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، حسن عرفانیان مدیر اداره آسیب های اجتماعی این منطقه گفت: خوشبختانه مدیریت شهری این منطقه در کنار سایر دستگاه‌های متولی کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله فراجا اقدامات ویژه‌ای را برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران انجام می دهد.

وی خاطرنشان کرد: فرایند شناسایی، جذب و انتقال افراد آسیب‌دیده و در معرض آسیب همچون افراد کارتن‌خواب و بی‌خانمان، معتادین خیابانی، در راه ماندگان، سالمندان طرد شده از سوی خانواده، کودکان کار خیابان، فرار، زباله‌گرد و ... از سطح شهر و ساماندهی آنان بسیار حائز اهمیت و مورد توجه است.

عرفانیان ادامه داد: طرح حامی شهر  با شناسایی، جذب و ارجاع افراد آسیب‌دیده و ساماندهی این افراد در مراکز تابعه با هدف سازماندهی امکانات و تجهیزات، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات و افزایش سطح تعامل و همکاری بین بخشی اجرا می شود.

مدیر اداره آسیب های اجتماعی منطقه ۴ گفت: اجرای گشت فوریت های خدمات اجتماعی منطقه در قالب طرح حامی شهر از ابتدای آذرماه از ساعت ۲۱ الی ۵ صبح آغاز شده  است. این طرح در هفته اول اسفند و شدت گرفتن سرمای هوا در پی بارش های زمستانه تا کنون با ساماندهی ۳۵ نفر از افراد کارتن خواب، بی خانمان و در راه مانده و انتقال به مددسرا (گرمخانه) منطقه و ارائه خدمات مددکاری و مشاوره های لازم در حال خدمت رسانی بوده و همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام /

۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 50493

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =