علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در گفتگو با شهر، درباره وضعیت تجهیزات خطوط ۶ و ۷ مترو تهران، توضیح داد: میزان پیشرفت تکمیل تجهیزات در خط ۶ حدود ۲۲ درصد است. مسیر این خط از بزرگراه دولت آباد (جنوب شرق تهران) تا شهرک کن (شمال غرب تهران) به طول ۳۲ کیلومتر و با ۲۷ ایستگاه است.
او درباره خط ۷ بیان کرد: میزان پیشرفت فیزیکی خط ۷ برابر با ۷۰ درصد است. این خط از حدفاصل ورزشگاه تختی تا میدان بوستان سعادت آباد (شمال غرب تهران) به طول حدود ۲۷ کیلومتر و با ۲۲ ایستگاه است.
به گفته امام؛ عدد ثابتی برای هزینه تجهیزات خطوط وجود ندارد چرا که نرخ ارز مدام درحال تغییر است.
او با بیان اینکه عمده کارهای ساختمانی این دو خط انجام شده است اما عملیات ساختمانی خط ۶ جلوتر از خط ۷ است، افزود: دوره مدیریت پیشین بیشتر اهتمام بر کارهای ساختمانی خط ۶ گذاشته شد و به همین علت کارهای ساختمانی خط ۷ عقب مانده است.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) درباره خط پرند، گفت: ادامه خط یک تا پرند به طول ۵۰ کیلومتر هنوز تکمیل نشده است. همچنین بخشهایی افتتاح شده تا فرودگاه امام خمینی (ره) نیز به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل تجهیزات به منابع مالی نیاز دارد. برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ و ادامه خط یک تا پرند به بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است.
خبرنگار: ملیکا هاشمی
نظر شما