آماده‌باش و گشت‌زنی نیروهای خدمات شهری مناطق۲۲ گانه برای بررسی معابر + توصیه‌های پلیس

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران از آماده‌باش و گشت‌زنی نیروهای خدمات شهری مناطق۲۲ گانه برای بررسی معابر خبر داد.

علیرضا جعفری مدیرکل خدمات شهری شهرداری در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در مورد آخرین وضعیت معابر پایتخت اظهار کرد: نیروهای خدمات شهری در حال حاضر در حال گشت زنی هستند تا هر گونه مشکل احتمالی را رفع کنند.

وی افزود: مخازن شن و نمک هم مدام در حال پایش هستند تا در صورت خالی شدن اقدام به شارژ شود تا در دسترس شهروندان باشد. روز گذشته شاهد بارش سنگین در شمال شهر و دو محور بودیم که با همکاری پلیس راهور رفع شد.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد:  شهروندان اگر مواردی از یخ زدگی و مسدود بودن معابر را مشاهده کردند با ۱۳۷ تماس بگیرند. نیروهای خدمات شهری مناطق۲۲ گانه ما آماده باش هستند و همچنین شن پاشی در معابر ادامه دارد.

همچنین سرهنگ احسان مومنی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در رابطه با وضعیت معابر اظهار کرد: بدترین، دشوارترین و سخت ترین رانندگی در شرایط آب و هوایی برفی است چرا که دید راننده کاهش پیدا کرده و سطح راه و آسفالت بسیار لغزنده می شود.

سرهنگ مومنی افزود: توصیه پلیس در این مواقع این است که اگر شهروندان  در زمان بارش ها کار ضروری ندارند واقعا از خانه خارج نشوند و از پشت پنجره ها به همراه خانواده خود زیبایی بارش برف را تماشا کنند.


وی گفت: در این شرایط شهروندان از ترددهای غیر ضروری جدا خودداری نمایند و اگر مجبور شدند از منزل خارج شوند حتما وسیله نقلیه خود را بازدید کنند.


معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: منظور از بازدید این است که حتما برف پاک کن، عاج لاستیک ها، سیستم گرمایشی و چراغ های وسیله نقلیه را از نظر سالم بودن بررسی کنند.


وی گفت: در شرایط بارش نزولات آسمانی اگر در سطح معابر مجبور به رانندگی شدید حتما با صبر و حوصله بیشتری تردد کرده چون در این شرایط آب و هوایی ما شاهد ترافیک سنگین تری در سطح معابر هستیم و می طلبد که رانندگان صبر و حوصله بیشتری داشته باشند.


سرهنگ مومنی افزود: رانندگان در صورت خلوتی معابر و تاریکی هوا با سرعت مطمئنه حرکت کنند و از ترمزهای ناگهانی نیز جدا خودداری کنند زیرا با یک ترمز ناگهانی امکان واژگونی و خروج وسیله نقلیه از راه وجود دارد.

انتهای پیام/

۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
کد خبر: 50548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =