حمایت همه‌جانبه منطقه ۱۱ از توسعه عمرانی و زیرساختی مساجد

شهردار منطقه ۱۱ در آخرین نشست فصلی ائمه جماعات مساجد شاخص این منطقه از حمایت همه‌جانبه این منطقه برای توسعه عمرانی و زیرساختی مساجدی که فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دارند، خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، نشست ائمه جماعات منطقه ۱۱ با حضور محسن نائبی معاون امنیتی، انتظامی استانداری تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شیرنژاد مشاور شهردار تهران و رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، سیدمحمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ و جمعی از مدیران ارشد شهری این منطقه به همراه ۷۰ تن از ائمه جماعات مساجد شاخص منطقه در مسجد کمیل واقع در بوستان رازی برگزار شد.

معاون امنیتی، انتظامی استانداری تهران با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: مجلس شورای اسلامی، تأثیرگذارترین نهاد در تصمیم‌گیری برای اقدامات اجرایی در کشور است و دولت هرآنچه انجام می‌دهد، از بودجه، برنامه ۵ ساله و... مصوبه مجلس است.

نائبی ادامه داد: یکی از شئونات اصلی برای مجلس، قانون‌گذاری است. شئون دیگر نظیر نظارت بر حسن اجرای قانون سر جای خود، ولی اگر قرار باشد اتفاق مبارکی در کشور رخ دهد، این اتفاق از کانال مجلس شورای اسلامی باید بگذرد؛ به همین دلیل، مجلس را در رأس امور می‌دانیم.

وی با اشاره به حساسیت‌های انتخابات پیش رو افزود: پس از ناکامی‌های دشمنان نظام جمهوری اسلامی در جنگ‌های ترکیبی و ویژه سال گذشته علیه آن، ماندگاری پرقدرت نظام، ضربه سنگینی به آنان زد؛ اما دشمنی که در ۴۵ سال گذشته ما را رها نکرده، هرگز رها نخواهد کرد؛ به همین دلیل حضرت آقا، ۱۲ ماه قبل از انتخابات درباره آن صحبت و ۴ راهبرد اساسی را برای آن تعیین کردند که شامل مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت بود. ایشان تأکید فرمودند که اگر انتخابات در کشور نباشد، نتیجه آن یا دیکتاتوری است یا هرج‌ومرج و دو کلمه جمهوری و اسلامی هر دو وابسته به انتخابات است.

معاون امنیتی، انتظامی استانداری تهران همچنین بیان کرد: با تأثیرپذیری از حکومت جمهوری اسلامی، جبهه‌ای در دنیا به وجود آمده به نام جبهه مقاومت که از ۱۵ مهرماه، حدود ۵ ماه است شکل گرفته و هم‌اکنون مستأصل‌کننده‌ترین زمان برای رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی است. ما در جنگی تمام‌عیار قرار داریم و موضوعاتی نظیر انتخابات و جهاد تبیین را داریم که وظیفه ما در این جنگ، تبیین موضوعات است.

وی با تأکید بر اینکه دولت، از هیچ حزبی دفاع نمی‌کند، گفت: ما فقط در مورد اصل مشارکت، کار می‌کنیم؛ بنابراین تبیین کنید برای مردم که انتخابات سرنوشت و آینده کشور است.

ائمه جماعات؛ هادیان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی جامعه

در ادامه موسوی، شهردار منطقه با تأکید بر وظیفه عمومی در ایجاد شور انتخاباتی ادامه داد: حضرت امام راحل (ره) با بنیان‌گزاری انقلاب اسلامی، اتفاقی را در دنیا رقم زد که مسیر تاریخ را عوض کرد. وظیفه ما این است از قدر این نعمت بزرگ را بدانیم. در جلسه‌ای رهبر معظم انقلاب خطاب به روحانیت معظم فرمودند که بعد از دوران حکومت ائمه (ع)، همه هم‌وغمّ علمای دین در طول تاریخ، تشکیل حکومت اسلامی و دعوت مردم به دین خدا بود و هم‌اکنون این اتفاق حادث شده، خواسته علمای دین، به حقیقت پیوسته و تریبون‌های متعددی از صداوسیما گرفته تا مساجد و هیئات و... در خدمت علمای دین قرار گرفته است.

موسوی همچنین یادآور شد: شهید حاج قاسم سلیمانی نیز تأکید داشت که جمهوری اسلامی، حرم است و اگر می‌خواهیم حرم‌های دیگر حفظ شود، اول باید این حرم را حفظ کنید؛ بنابراین هرکس با هر ظرفیتی که در اختیار دارد، باید مردم به انتخابات دعوت کند و حتی شده، یک رأی به انتخابات اضافه شود که در این صورت جهاد فی سبیل‌الله کرده و اجر الهی خواهد برد.

وی با تأکید بر تلاش برای انتخاب فرد اصلح ادامه داد: با همه اهمیت این موضوع، در درجه اول باید بدانیم بحث ما بحث انتخاب فرد نیست، بلکه بحث حفظ نظام جمهوری اسلامی است و ان‌شاءالله همه ما از این امتحان، سربلند بیرون بیاییم.

شهردار منطقه ۱۱ در ادامه ائمه جماعات را هادیان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی جامعه و مردم خواند و گفت: اگر کارکرد مساجد را همان‌گونه که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام فرمودند (باید مسجد همه کارکردهای دینی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی را در کنار هم داشته باشد)، بدانیم و محور همه فعالیت‌هایمان قرار دهیم، نقش ائمه محترم جماعات، نقش ویژه و تعیین‌کننده‌ای است.

وی افزود: ما در شهرداری در حدی که در بضاعت و توانمان است، بنا داریم که در خدمت مساجد باشیم و اتفاقات خوبی هم در این زمینه -چه از نظر توسعه و تقویت مساجد و چه حمایت‌های مالی- رقم خورده است؛ بنابراین مساجدی که به مرکز فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی تبدیل شوند، شهرداری از توسعه آنها حمایت می‌کند و پس از بازدید و کارشناسی، به مشکلاتی اعم از زیرساخت‌های عمرانی و زیرساخت‌های کلانی که به توسعه مساجد منجر می‌شود، رسیدگی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷ مسجد به کمیسیونی که با همین هدف تشکیل می‌شود، ارجاع شده، افزود: رقمی در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای این منظور اختصاص یافته و اعتبار آن نیز محقق شده است.

موسوی با تقدیر و تحسین از اجرای طرح آرمان بیان کرد: من به نوبه خود از همه ائمه محترم جماعات برای موفقیت در اجرای این طرح تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 50621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =