مراسم گرامیداشت نود و پنجمین سالروز تولد مهدی اخوان ثالث

به مناسبت نود و پنجمین سالروز تولد مهدی اخوان ثالث مراسم گرامیداشت این شاعر با حضور جمعی از اهالی فرهنگ در خانه موزه اخوان برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، محمد رسولی شاهنامه پژوه در خصوص شعر اخوان گفت: از ویژگی های مهدی اخوان ثالث تسلط و احاطه وی به گنجینه ادبیات فارسی و پیوند شعر کهن و کلاسیک به شعر نو است. در واقع می توان اخوان ثالث را همچون پلی دانست که ما را از شعر کلاسیک به سوی شعر نو هدایت می کند. هیچ شاعر معاصری نتوانسته تا این حد از ویژگیهای شعر اخوان ثالث را در شعرش بازنمایی کند.

سعید انصاری، مدیر خانه موزه اخوان ثالث نیز ضمن خیر مقدم و تشکراز حضور پر مهر میهمانان، گفت:جای بسی خوشحالی است که با مرمت و احیا خانه مشاهیر که توسط شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و دیگر بخش های شهرداری صورت گرفته و یا در حال انجام است، فرصت و محلی برای آشنایی مردم با مشاهیر ادبی و فرهنگی است و تداوم این امر از جمله خواسته های مردم و اهداف مدیریت شهری است.

سیداحمد محیط طباطبایی رییس کمیته ملی ایکوم ایران گفت : موزه ها امروزه مجموعه ای مردم نهاد هستند که طیف گسترده ای از مخاطبان را از کودک و نوجوان تا بزرگسال را در بر می گیرد.حفظ بناهای شخصیت های تاریخی و فرهنگی اقدامی شایسته است که از سالهای گذشته تا به حال در شهرداری تهران صورت گرفته است.

در این مراسم استاد عظیم زرین کوب واستاد کیخسرو دهقانی با خواندن شعرهایی از مهدی اخوان ثالث، یاد این شاعر  را گرامی داشتند.

انتهای پیام/

۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 50732

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =