ضرورت ایجاد سمن‌های تخصصی در حوزه‌های حمل و نقل و ترافیک و گردشگری

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: تشکل‌ها باید در قالب سمن‌های تخصصی طبقه‌بندی و جایگاه آنها به رسمیت شناخته شود. جای این سمن ها در حوزه‌های حمل و نقل و ترافیک، گردشگری و... خالی است.

به گزارش خبرنگار شهر، سید احمد علوی در دویست و نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از مشارکت مردم در انتخابات، یادآور شد: یکی از افراد موضوعی منتشر کرده بود که آمدیم، نیامدید، برگشتیم در حالی که باید می گفتند دیر آمدیم.

وی با بیان اینکه مجموعه های نظارتی کجا هستند وقتی چند کانال چند ماه است آبروی افراد را می برند، یادآور شد: این کانال ها از آبرو و ناموس افراد هم نمی گذرند؛ مجموعه های نظارتی نمی خواهند در این زمینه ورود کنند؟ اگر به این وظیفه عمل نشود ممکن است افراد برای حفظ آبروی خود اقدام کنند که شاید به مذاق برخی خوش نیاید.

علوی ضمن گرامیداشت روز تشکل ها، خاطرنشان کرد: در سطح جهانی شمار سازمان های غیردولتی ۲۰ برابر شده است و از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ تعداد سازمان های زیر مجموعه سازمان ملل ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین تصریح کرد: در استان تهران ۷۵۰ تشکل مجوز خود را از استانداری دریافت کردند و حدود ۴۰ هزار تشکل نیز توسط سایر نهادها به ثبت رسیده است. در عرصه مدیریت شهری سمن ها در ابعاد اجتماعی و محیط زیستی نقش بیشتری دارند و در بخش اقتصادی نقش کمتری ایفا می کنند.

علوی گفت: با توجه به کارکرد بیشتر سمن ها، تشکل ها باید در قالب سمن های تخصصی طبقه بندی و جایگاه آنها به رسمیت شناخته شود. جای این سمن ها در حوزه های حمل و نقل و ترافیک، گردشگری و دیگر موارد خالی است.

انتهای پیام/

۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 50756

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =