آیین افتتاح تصفیه خانه دریاچه هنر برگزار شد

تصفیه خانه دریاچه هنر با حضور مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، مدیرعامل باغ کتاب، معاون توسعه و پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و پیمانکاران و مدیران اجرایی در ساخت این تصفیه خانه در روز یکشنبه ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۲ افتتاح شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد؛ آیین افتتاخ تصفیه خانه دریاچه هنر در حالی اجرا شد که در ابتدا با حضور سید محمدحسین حجازی، مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد و رضا مجدی، مدیرعامل باغ کتاب ربان افتتاحیه بریده شد و سپس در راستای بررسی اقدامات صورت گرفته شده به بازدید از مجموعه پرداختند.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد ضمن تشکر از همکارانی که در این پروژه حضور داشتند با اشاره به دغدغه اتمام ساخت تصفیه خانه دریاچه هنر گفت: «از روز اولی که به عنوان مدیرعامل وارد این مجموعه شدم به اینجا آمده و پیگیر به اجرا درآمدن و اتمام آن شدم. در حال حاضر بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان هزینه اجرا و ساخت تصفیه خانه شد تا به ثمر نشست و عباس‌آباد توانست گام موثری در بخش بهینه سازی محیط زیست شهری بردارد.»

حجازی با بیان آنکه زمان افتتاح دریاچه هنر انتقادها بر این بود که آب دریاچه از طریق آب شهری تامین می‌شود افزود: «زمانی که قرار بود دریاچه هنر افتتاح شود بسیار انتقاد می‌کردند که آب دریاچه از طریق آب شهری تامین می‌شود. در صورتی که آب دریاچه از طریق آب زهکشی مترو تامین می‌شود و این خاصیت منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد است که تا این میزان به محیط زیست اهمیت می‌دهد.»

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با تاکید بر آنکه این مجموعه مصداق خوبی برای کل شهر در زمینه توجه به محیط زیست خواهد بود افزود: «کاری که مجموعه عباس‌آباد انجام داد می‌تواند نمونه و مصداق خوبی برای کل شهر و مجموعه‌های همتراز باشد تا بدانند چگونه می‌توان از چنین ظرفیت‌هایی استفاده کرد.»

حجازی با بیان توجه به زیباشناختی و گردشگری افزود: «با توجه به بحث‌های زیبایی شناختی و گردشگری می‌توان به ظرفیت‌های خوبی که چنین فضاهایی برای سرمایه‌گذاری و جذب توریست در آینده به وجود می‌آورد توجه بیشتری کرد. از این رو چنین اقداماتی که در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد انجام می‌شود می‌تواند بر روی زیرساخت‌های گردشگری و فرهنگی اثرگذار باشد.»

رضا مجدی، مدیرعامل باغ کتاب نیز در ادامه این مراسم پس از تشکر از سید محمدحسین حجازی و دیگر دست اندرکاران به نقش موثر منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در حوزه توسعه فرهنگی و گردشگری در شهر تهران اشاره کرده و افزود: «مجموعه‌هایی که در حوزه گردشگری و فرهنگی کار می‌کنند؛ اگر بخواهند بر روی فعالیت‌های فرهنگی متمرکز شوند با توجه به فعالیت‌هایی که اراضی عباس‌آباد انجام می‌دهد می‌توانند نقش موثری ایفا کنند.»

وی در ادامه به این نکته اشاره کرد افرادی که محیط زیست برای‌شان دغدغه باشد بسیار کم است و گفت: «متاسفانه افراد با انگیزه‌ای که در حوزه محیط زیست فعالیت می‌کنند بسیار کم است. در صورتی که نیاز داریم در این حوزه کارهای ارزنده‌ای انجام شود. خوشبختانه در این زمینه همواره منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد پیش‌قدم بوده است. از این رو امیدوار هستیم که این مجموعه بتواند الگو و سرمشق خوبی برای دیگر مجموعه‌های فرهنگی تهران و کشور باشد.»

انتهای پیام/

۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
کد خبر: 50804

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =