فعالیت ۳۶ درصد از جمعیت موتورسواران کشور در تهران/ در ۷۲ از تصادفات منجر به فوت موتوسواران، مقصر راکبان موتور هستند

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در ۷۲ درصد از تصادفات، موتورسوارانی که فوت شده اند، مقصر در حادثه بوده اند.

به گزارش خبرنگار شهر؛ سرهنگ احسان مومنی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در مورد موتورسواران گفت: موتورسیکلت یک وسیله نقلیه ارزان، سبک و دارای قدرت مانور بسیار بالاست که می تواند سرعت زیاد هم برود. موتورسیکلت می تواند هم برای تفریح و هیجان و هم برای کار و درآمد زایی و نیز بمنظور استفاده از یک وسیله حمل و نقلی و رفت و آمدی و رفتن به سر کار از آن استفاده کرد.
 
وی افزود : روز به روز بر تعداد استفاده کنندگان و بر تعداد دستگاه های موتورسیکلت افزوده می شود. جالب است بدانید در کل کشور حدود ۱۲ میلیون موتورسیکلت وجود دارد که فقط در شهر تهران ۴میلیون ۳۰۰ هزار موتورسیکلت تردد می کند . یعنی ۳۶ درصد از موتورسیکلت های کل کشور در پایتخت وجود دارد. 


معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: یکی از دغدغه های اصلی مسئولین بحث تردد موتورسیکلت ها می باشد و دلیل آن هم بی نظمی ها و تخلفاتی است که انجام می دهند.برخی از این موتورسواران با تخلفات خود باعث تصادف و حوادث رانندگی می شوند و این موضوعات از دغدغه های اصلی پلیس راهور تهران بزرگ نیز می باشد چرا که جزء مطالبات به حق شهروندان نیز می باشد که مردم نیز تقاضا دارند با تخلفات موتورسواران برخورد شود تا نظم بیشتری در سطح شهر حاکم شود.


سرهنگ مومنی افزود: حدود ۴۷ درصد از فوتی های شهر تهران به رانندگان موتورسیکلت باز می گردد . یک زمانی بود که می گفتیم ۳۳ درصد از تصادفات فوتی مربوط به موتورسیکلت سواران است زیرا آن زمان در شهر تهران حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار موتورسیکلت در شهر تهران وجود داشت ولی الان حدود ۴میلیون ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در پایتخت تردد می کنند که به همین ترتیب در حال حاضر ۴۷ درصد از فوتی ها به موتورسیکلت سواران باز می گردد.

وی گفت : جالب است بدانید در ۷۲ درصد از تصادفاتی که موتورسواران فوت شده اند ، خود آنها مقصر در حادثه بوده اند که نشان دهنده تخلفات آنها بوده است . تخلفاتی مانند عبور از چراغ قرمز ، تردد در خطوط ویژه ، تردد در پیاده رو ها ، حرکت خلاف جهت از مواردی بوده که عمدتا این موتورسواران انجام داده و جان خود ار از دست داده اند.

سرهنگ مومنی در مورد طرح ۱۰ هم گفت : در سالهای متوالی طرح های بسیار زیادی در خصوص ساماندهی و برخورد با تخلفات موتورسواران در شهر تهران ثصورت پذیرفت اما از اول مهر ماه با تغییر در فرماندهی پلیس راهور تهران بزرگ ، طرح ۱۰ نیز کار خود را آغاز کرد .


وی افزود: ساماندهی و فرهنگ سازی برای موتورسواران جزء دغدغه های اصلی پلیس راهور تهران بزرگ است و این خواست و مطالبه شهروندان از پلیس بود.


سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور رییس پلیس راهور تهران بزرگ در راستای کاهش تصادفات و ساماندهی موتورسواران شهر تهران و بمنظور پاسخگویی به مطالبات مردمی و کاهش تصادفات گروه اندیشه ورزی را در این خصوص تشکیل دادند.


معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: این گروه پس از ساعتها تحقیق و بررسی و مطالعه و کارهای تحقیقاتی ، طرح انضباط بخشی و ایمنی تردد موتورسیکلت سواران که به طرح ۱۰ معروف شد را پیشنهاد داند که این طرح یک طرح کامل و جامع در خصوص ساماندهی و برخورد با تخلفات موتورسواران شهر تهران است. 
سرهنگ مومنی افزود: به خاطر تخلفات موتورسواران عابران پیاده هم از آنها در امان نیستند به همین خاطر طرح ۱۰ با سه رویکرد آموزشی و فرهنگ سازی ، ایمنی راه و مهندسی ترافیک و اعمال قانون و برخورد با تخلفات و با هدف نظم بخشی و افزایش ایمنی موتورسواران و افزایش ایمنی سایر کاربران ترافیکی و مخصوصا ایمنی بیشتر عابرین پیاده به مرحله اجرا در آمد.


وی گفت: در این طرح مسئول سازی سازمان ها و نهاد ها و ارگان هایی که کارکنان آنان برای تردد از موتورسیکلت استفاده می کنند نیز در دستور کار پلیس راهور تهران بزرگ قرار گرفت تا باعث کاهش تصادفات موتوروساران شود.
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: طرح ۱۰ از ۱۸ دی ماه سال جاری در سطح شهر تهران به مرحله اجرا درآمد.

انتهای پیام/

۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 50841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =