۵۱درصد خودروهای سنگین در مراجعه اول به مراکز معاینه فنی نقص فنی و ایمنی دارند

سرپرست شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: تحلیل نتایج آزمون خودروهای سنگین مراجعه‌کننده به مراکز شهر تهران نشان می‌دهد ۵۱ درصد از خودروهای سنگین دارای نقص فنی و ایمنی بوده و در بار نخست موفق به دریافت معاینه فنی نمی‌شوند.

سیدمحمدمهدی میرزایی قمی، سرپرست شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر ضمن اشاره به مراجعه ۴۲۸۱ دستگاه اتوبوس شرکت واحد به مراکز معاینه فنی پایتخت در سال جاری اظهار کرد: ذرات معلق یکی از مهمترین آلاینده ها در شهر تهران هستند که براساس سیاهه انتشار سال ۱۳۹۶ شهرداری تهران اتوبوس های شرکت واحد در انتشار آن سهم ۵.۷ درصدی دارند. بر همین اساس با توجه به اهمیت موضوع کاهش آلودگی هوا و حفظ ایمنی و سلامت شهروندان برای مدیران شهری، جهت تدقیق در کنترل دوره ای وضعیت آلایندگی و ایمنی این خودروها بنا بر هماهنگی انجام شده با شرکت واحد اتوبوسرانی امسال نسبت به برنامه ریزی جهت اعزام اتوبوس های شرکت واحد به مراکز معاینه فنی شهر تهران اقدام شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه آمار نشان می دهد در یازده ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته حداقل میزان مراجعات ۴۵ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است شهر تهران از بضاعت سه مرکز تک خطه معاینه فنی خودروهای سنگین برخوردار بوده که دو مرکز آن در توقفگاه های شرکت واحد قرار دارد.

انتهای پیام/

۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 50842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =