شهروندان در محدوده شهرری آلوده‌ترین و در شهرداری منطقه ۲۲ تمیزترین هوا را تجربه کرده‌اند

بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم‌اکنون شاخص آلودگی هوا روی عدد ۱۳۶ قرار دارد و هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است.

به گزارش خبرنگار شهر، تهران در ۲۴ ساعت گذشته شاخص آلودگی هوای ۱۳۰ و هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرد. امروز- دوشنبه ۱۴ اسفندماه- نیز با افزایش غلظت آلاینده‌ها و ثبت شاخص ۱۳۶ هوای پایتخت کماکان برای گروه‌های حساس ناسالم است.

بر اساس آخرین آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوا در ایستگاه‌های بزرگراه شهید محلاتی روی عدد ۹۴، شهرری روی عدد ۹۴، شهرداری منطقه ۲۲ روی عدد ۷۱، مسعودیه روی عدد ۹۱، پارک رازی روی عدد ۹۲، دانشگاه شهید بهشتی روی عدد ۹۰، ژئوفیزیک روی عدد ۸۶، سوهانک روی عدد ۹۹ و شهرک چشمه روی عدد ۷۵ و کیفیت هوا در این ایستگاه‌ها قابل قبول است.

ایستگاه‌های اقدسیه با شاخص ۱۱۵، پونک با شاخص ۱۲۱، شهرداری منطقه دو با شاخص ۱۲۹، گلبرگ با شاخص ۱۳۷، وردآورد با شاخص ۱۴۷، دانشگاه تهران با شاخص ۱۴۲، دانشگاه علم و صنعت با شاخص ۱۴۴، سرخه حصار با شاخص ۱۳۰ و میدان امام خمینی با شاخص ۱۰۲ کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهند.

در حال حاضر ۱۴ ایستگاه در وضعیت قرمز قرار گرفته که شامل ایستگاه‌های پیروزی با شاخص ۱۵۶، تربیت مدرس با شاخص ۱۵۲، ستاد بحران با شاخص ۱۵۶، شادآباد با شاخص ۱۵۵، شریف با شاخص ۱۵۲، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۱۶۱، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۶۱، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۷۱، میدان فتح با شاخص ۱۵۵، پارک سلامت با شاخص ۱۵۸، پارک شکوفه با شاخص ۱۵۳، پاسداران با شاخص ۱۵۲، شهرداری منطقه ۱۵ با شاخص ۱۶۰ و فرمانداری شهرری با شاخص ۱۷۶ است و کیفیت هوا در این ایستگاه‌ها ناسالم اعلام شده است.

با توجه به آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس توصیه می‌شود که کودکان، مادران باردار، سالمندان و بیماران قلبی و ریوی از حضور طولانی مدت در فضای باز و پیاده‌روی خودداری کنند.

گفتنی است از ابتدای سال تا کنون ۱۰ روز پاک، ۲۲۶ روز قابل قبول، ۱۰۱ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز ناسالم در روزشمار شاخص آلودگی هوای پایتخت به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 50852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =