کاشت ۲۸ هزار اصله نهال در منطقه ۱۰

شهردار منطقه ۱۰ از کاشت ۲۸ هزار اصله نهال همزمان با هفته درختکاری در نواحی سه‌گانه منطقه خبر داد.

به  گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع» با اشاره به طرح نهضت درختکاری گفت: براساس دستورالعمل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران و با هدف توسعه فضای سبز، ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ محیط زیست، کاشت نهال در حاشیه معابر و بوستان‌ها در قالب طرح نهضت درختکاری در سطح نواحی سه‌گانه در دستورکار قرار گرفته است.

وی افزود: در این طرح، توزیع و کاشت حدود ۶ هزار اصله نهال مثمر در منازل شهروندان درنظر گرفته شده که براساس درخواست آنها به صورت کاملا رایگان در سطح منطقه انجام می‌شود.

شهردار منطقه ۱۰ بیان کرد: با توجه به اهمیت فضای سبز در کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، طرح فراگیر توزیع و کاشت ۲۰ هزار نهال در بوستانهای سطح منطقه از جمله بوستان‌‎های خانواده، شهید عرب، هزار شهید، شهدا و بلوار امام خمینی در دست اجراست.

اخ‌الصنایع با اشاره به کاشت ۲ هزار اصله نهال در معابر سطح منطقه گفت: در این طرح کاشت انواع درختان از جمله زیتون تلخ، زبان‌گنجشک و بلوط در دست اقدام است.

شهردار منطقه ۱۰ بیان کرد: شهروندان می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ یا مراجعه حضوری به مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه واقع در بوستان نیلوفر درخواست خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/

۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 50944

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =