منطقه ۲۲،؛ منبع درآمدزایی برای شهرداری

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران،از منطقه ۲۲ به عنوان یکی از ظرفیت های درآمدزایی شهرداری تهران نام برد و گفت: این منطقه از امکانات زیادی برای درآمدزایی برخوردار است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران،  عبدالحمید امامی با اعلام این مطلب در جلسه بررسی پروژه هزار و یک شهر که با حضور مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد، بر ضرورت استفاده از ثروت و سرمایه های مدیریت شهری در مسیر درآمد زایی تاکید کرد و افزود: حرکت به سمت ایجاد منابع مالی جدید و پایدار یکی از سیاست‌های مدیریت شهری است.
او پروژه هزار و یک شهر در منطقه  را فرصتی ۲۲ برای بازگرداندن نشاط به شهر خواند و گفت: احداث این مجموعه یک فرصت است تا بتوانیم نشاط و شادابی را به شهر و شهروندان بازگردانیم.
معاون شهردار تهران تامین منابع مالی را  از وظایف مهم معاونت مالی و اقتصاد شهری اعلام کرد و افزود: سیاست شهرداری و شورای‌شهر تهران این است که منابع غیرنقد شهر را بیشتر کنند.
سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل شهردار تهران در ادامه  با اشاره به احداث خط ۱۰ مترو  گفت: خط ۱۰ مترو به طول ۴۳ کیلومتر طول و ۳۵ ایستگاه در غربی ترین نقطه از مترو تهران (وردآورد )آغاز شده و در مسیر شرقی ترین نقطه از پایتخت (قنات کوثر) امتداد خواهد داشت. احداث این خط به ۳ فاز تقسیم بندی می شود که تا پایان سال جاری فاز ۱ احداث خط ۱۰ مترو با پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیاء اجرایی خواهد شد.
معاون شهردار تهران ادامه داد: امیدواریم بتوانیم امسال ٥٠ درصد از بودجه عمرانی شهرداری تهران را در حوزه‌های توسعه‌ای، حمل و نقل و تملک جذب کنیم تا بتوانیم اتفاقات خوبی را در حوزه مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی دنبال کنیم.
او افزود: مجتمع ایستگاهی مترو با نگاه اقتصادی و درآمدزایی باید با کمک مناطق ٢٢ گانه هدف گذاری شود.

علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲  نیز با بیان اینکه هزار و یک شهر یک پروژه مشارکتی بین شهرداری و بخش خصوصی است، بیان کرد: زمین این پروژه متعلق به شهرداری بوده و اخیرا سند آن از بنیاد تعاون ارتش اخذ شده که متناسب با پیشرفت فیزیکی به شریک واگذار خواهد شد.
 او افزود: شهرداری منطقه توانسته جمعا ۲۳۵هکتار زمین از تعهدات باقیمانده را دریافت کند.

۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 5101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =