بهره‌برداری از ۱۳۷ پروژه در منطقه یک

آیین بهره‌برداری ۱۳۷ پروژه عمرانی، ترافیکی، امور شهری و اجتماعی منطقه یک تهران به ارزش ۴۹۰ میلیارد تومان همزمان با یکصد و هفتمین پویش امید و افتخار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، آیین بهره برداری ۱۳۷ پروژه عمرانی، ترافیکی، امور شهری و اجتماعی منطقه یک تهران به ارزش ۴۹۰ میلیارد تومان همزمان با یکصدو  هفتمین پویش امید و افتخار، صبح امروز -چهارشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲-  با حضور عباس شعبانی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، مهدی‌ چمران رئیس شورای شهر تهران، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران و سایر مدیران شهری برگزار شد.

عباس شعبانی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در این مراسم گفت: عهدی با شهرداران مناطق ۲۲ گانه بسته‌ایم مبنی بر اینکه هرآن‌ چه انجام می‌دهید باید ۱۰ برابر باشد. اگر امسال ۱۳۷ پروژه به ارزش بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان اجرا می‌کنید، در اندازه شهروندان منطقه یک نیست.

بهره‌برداری از ۱۳۷ پروژه در منطقه یک

وی افزود: کسی پیشرفت منطقه یک را نسبت به قبل نفی نمی‌کند اما باید بیشتر تلاش کرد. خدمت به مردم به این میزان کم است. با توجه به اینکه بودجه ۲.۵ برابر شده باید ۱۰ برابر بیشتر کار کرد. چه بسا که سال آتی در این موقعیت شهری سال سرنوشت‌ساز خدمت به مردم است.

شعبانی در پایان سخنان خود گفت: در تهران بالغ بر ۱ میلیون ۶۰۰ هزار تن آسفالت اجرا شده است اما همچنان شاهد آن هستیم که عقب ماندگی وجود دارد. برای جبران عقب ماندگی ها باید تجهیز کنید. تمام شهرداران مناطق باید به سمت خدمت بیشتر به مردم گام بردارند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: منطقه یک عموماً باغات شمیران بوده و به همین علت شرایط خاصی در این منطقه حاکم است. ارزش املاک منطقه یک از نقاط دیگر شهر بالاتر است و کار کردن در آن بسیار مشکل است و ارزش افزوده‌ای که ساختمان‌سازی در این منطقه ایجاد می‌کند و املاکی که دارد، سبب می‌شود علیرغم ایجاد شرایط خاص برای مردم، برای عده‌ای رغبت ساخت و ساز ایجاد شود و برای عده دیگر هم مشکل‌ساز باشد.

بهره‌برداری از ۱۳۷ پروژه در منطقه یک

وی افزود: امیدواریم بتوانیم مسائل و مشکلات شهر تهران را با همکاری خود مردم حل‌ کنیم. همکاری مردم ارزش بسیاری دارد. مردم به سرنوشت و زندگی خودشان علاقه‌مند هستند و این ازشمند است؛ مانند حضور گسترده و چشمگیر مردم در انتخابات. پس از حوادثی که رخ داد و هجمه سنگینی که بر روی دوش مردم بود که شرکت نکنند، خوشبختانه بیش از دوره گذشته حضور پیدا کردند ‌و نشان دادند مردمی آگاه و بیدار هستند.

مهدی چمران با اشاره به اینکه همه زمان و انرژی خود را بر آن گذاشتیم که بتوانیم کارهایی که در تهران انجام می‌دهیم در سایر شهرها نیز تاثیر بگذارند، مطرح کرد: پروژه‌ای که برای حمل و نقل تهران پیش‌بینی شد، بر روی شهرهای دیگر نیز تاثیر می‌گذارد و برای ارائه خدمات به آن‌ها اعلام آمادگی کرده‌ایم.

وی در ادامه گفت: بودجه سال آینده بیش از ۱۳۵ هزار میلیارد تومان بود که ۱۵ هزار میلیارد تومان تنها برای حمل و نقل شهر تهران اضافه کردیم. امسال نیز ۱۰ هزار میلیارد تومان تنها برای حمل و نقل اضافه شد. این امر توانی شد برای شهرداری تا بتواند به چین برود و قرارداد ۲ هزار دستگاه اتوبوس برقی منعقد کند که در روز گذشته لایحه مرتبط با این قراردادها با رأی اعضای شورای شهر به تصویب رسید. امیدواریم بتوانیم در سال آتی شاهد ورود اتوبوس‌ها به شهر تهران باشیم.

رئیس شورای شهر تهران در پایان اظهار کرد: قرارداد ۲ هزار اتوبوس برای شهر تهران را با شرکت‌های داخلی منعقد کرده‌ایم اما آن‌ها تنها می‌توانند در ماه ۵۰ اتوبوس تحویل دهند که برای شهر تهران تاثیرگذار نخواهد بود. با ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی وارداتی که ارز آن از طرف دولت تأمین شده و اتوبوس‌های داخلی که قرارداد آن در داخل منعقد شده، امیدواریم بتوانیم خدمت کوچکی را به مردم ارائه دهیم.

انتهای پیام/

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 51032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =