سالی پر رونق در حوزه حمل و نقل خواهیم داشت

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، آخرین اقدامات و وضعیت ناوگان اتوبوسرانی تهران را تشریح کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران؛ مهدی علیزاده گفت: ابتدای سال جاری ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس با تولید کنندگان داخلی قرارداد منعقد کردیم که بخشی به تعهدات به صورت ضعیف عمل کردند و بخشی دیگر به دلیل عدم ظرفیت لازم فسخ کردیم که به طور مجموع،  ۲۵۰۰ دستگاه قرار بسته شد و ۲۵۰۰ دستگاه دیگر نیز در سفرهای اخیر شهردار تهران به کشور چین نهایی شد که انشالله در سال آینده وارد شهر تهران خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت حوزه حمل و نقل برای مدیریت شهری، سال آینده هم بودجه قابل توجه ۴۵ درصدی مانند امسال برای این حوزه در نظر گرفته شده است و این نشان دهنده آن است که سال پر رونقی در حوزه حمل و نقل خواهیم داشت و تهرانی ها در این حوزه نفس راحتی خواهند کشید، به خصوص که از این ۵ هزار دستگاه، ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی است که برای کاهش آلودگی هوای تهران مناسب خواهند بود.

وی تاکید کرد: اتوبوس های برقی مدنظر پس از انجام تست های فنی توسط کمیته فنی شرکت واحد و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها وزارت کشور انجام شده و بر اساس این تست ها مشخصات به تولید کنندگان داخلی و چینی داده شده است.

علیزاده با اشاره به اینکه امسال در حوزه بازسازی ناوگان هم اقدامات خوبی صورت گرفت، ادامه داد: قراردادهای بازسازی رشد ۳ برابری نسبت به سال های گذشته داشته است و از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازسازی قرارداد بستیم و تاکنون ۴۰۰ دستگاه آن بازسازی و برای تمایز آن ها با سایر اتوبوس ها با رنگ های جدید به خطوط اضافه شدند.

وی افزود: البته می دانیم تعداد کم است ولی در این زمینه نیز تلاش می کنیم در سال جدید به عملیات بازسازی اتوبوس ها هم سرعت بدهیم تا برای شهروندان مشهود باشد.

 علیزاده در خصوص نظافت اتوبوس ها نیز عنوان کرد: نظافت ناوگان طبق برنامه زمانبندی مستمر و به طور هر روزه انجام می شود و از شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده مورد خاص، شماره اتوبوس را به سامانه ۱۳۷ پلاس اعلام تا برای رسیدگی اقدام شود. در ناوگان بخش خصوصی هم نظارت مستمر انجام می شود البته که در این بخش میزان فرسودگی بیشتر است.

وی در پاسخ به گلایه مطرح شده در حوزه مسکن کارکنان، گفت: در سال‌های گذشته اقداماتی برای اختصاص مسکن انجام شده که مشکلاتی در پی داشت و پرونده ای در دستگاه قضایی وجود دارد اگر بخواهیم در این حوزه اقداماتی انجام دهیم ابتدا باید موضوع قضایی آن حل شود، به هر حال در خصوص ‌حق مسکن، حقوق قانونی کارکنان حتما پرداخت می شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در پایان با اعلام یک خبر خوب برای پایتخت نشینان در خصوص نوسازی خطوط اتوبوسرانی یادآور شد: با دستور شهردار تهران، برخی از خطوطی که برای بخش خصوصی جذابیتی نداشت، راهبری آن ها به بخش ملکی داده شد که بر این اساس راه اندازی مجدد ۵۵ خط غیر فعال در  منطقه غرب پایتخت نوسازی و با بکارگیری ۱۶۶ دستگاه اتوبوس نو که از شرکت عقاب و اسنا تازه خریداری شده در خدمت شهروندان گرامی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 51102

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =