بهره‌برداری از پروژه دسترسی شمال به غرب تقاطع ستاری-لشگری

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از بهره‌برداری از پروژه دسترسی شمال به غرب تقاطع بزرگراه شهید ستاری با بزرگراه شهید لشگری و کندروهای مربوطه همزمان با "یکصد و دهمین" رویداد امید و افتخار خبر داد.

هادی حق بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با بیان اینکه امروز -یکشنبه ۲۰ اسفندماه- همزمان با "یکصد و دهمین" رویداد امید و افتخار شاهد بهره‌برداری از یک پروژه عمرانی در غرب تهران خواهیم بود، اظهار کرد: این پروژه امروز -بیستم اسفند ماه ۱۴۰۲- با حضور مدیران شهری برگزار خواهدشد. 

حق بین در توضیح بیشتر افزود: بزرگراه شهید ستاری یکی از شریان های اصلی شمالی- جنوبی در غرب تهران است. اتصال آن به بزرگراه شهید لشگری(جاده مخصوص) که خود از یک سو از مسیرهای اصلی دسترسی به استان البرز بشمار می آید و از سوی دیگر میزبان مراکز تجاری - خدماتی بزرگ و پرتردد می باشد، این شریان را از اهمیت بسزایی در سهم پذیری ترافیکی برخوردار  کرده است.

وی یادآور شد: طی سالیان گذشته وسایل نقلیه در جنوب بزرگراه شهید ستاری جهت دسترسی به غرب بزرگراه شهید لشگری ابتدا باید با استفاده از پل موجود به سمت شرق بزرگراه شهید لشگری رفته و سپس با استفاده از دوربرگردان همسطح به سمت غرب این بزرگراه تغییر مسیر دهند. در نتیجه تداخلات عبوری با جریان ترافیکی مسیر شرق به غرب بزرگراه مذکور، منجر به ترافیک سنگین در این محدوده‌ می شد.

حق بین با تاکید بر اینکه جهت تسهیل و روانسازی تردد، یک رمپ دسترسی شمال به غرب از بزرگراه شهید ستاری به بزرگراه شهید لشگری طراحی شد، خاطرنشان کرد: در ادامه احداث و تعریض دو کندرو در مقاطعی از بزرگراه شهید لشگری محدوده پل خیابان صنایع هواپیمایی و پل اختصاصی هواپیمایی برای ایمن سازی ترافیکی به این پروژه اضافه شد.

وی یادآورشد: احداث این پروژه در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ آغاز شد و در طی کمتر از یکسال به پایان رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: پروژه دسترسی شمال به غرب تقاطع بزرگراه شهید ستاری با بزرگراه شهید لشگری شامل احداث یک رمپ راستگرد غیرهمسطح(از سطح مثبت یک به سطح صفر) به طول ۴۰۰ متر با عرض متوسط ۶ متر دارای یک خط عبوری، یک خط اضطرار و یک پیاده رو است. اجرای ۲ دیوار وزنی به طول مجموع ۲۸۵ متر طول در طرفین این رمپ، احداث و تعریض دو کندرو در محدوده پل خیابان صنایع هواپیمایی و پل اختصاصی هواپیمایی در بزرگراه شهید لشگری مجموعا به طول ۶۵۰ متر با عرض متوسط ۶ متر و اجرای ۱۶۰۰ مترطول شبکه جمع آوری آب های سطحی از سایر اقدامات اجرایی و دستاورد های این پروژه می باشد.

وی گفت: توسعه گردش شمال به غرب این تقاطع با هدف تکمیل گردش های ترافیکی ناقص در تقاطعات، کاهش ۱.۷۵ کیلومتر پیمایش های اضافی، کاهش ترافیک وردی فرودگاه مهرآباد، بهبود دسترسی های منطقه ۵، کاهش زمان سفر و مصرف سوخت و روانسازی ترافیکی حاصل از احداث و تعریض بخش هایی از کندرو بزرگراه شهید لشگری از جمله تاثیرات بهره برداری از این پروژه خواهد بود.

انتهای پیام/

۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
کد خبر: 51158

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =