برگزاری جلسات تعیین تکلیف تحویل اراضی برای آغاز ساخت ایستگاه‌های خط ۹ مترو

شهردار منطقه ۲۲ از برگزاری جلسات مستمر جهت تعیین تکلیف تحویل اراضی برای آغاز ساخت ایستگاه‌های خط ۹ مترو تهران در منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، مسعود نصرتی ضمن ابراز امیدواری در خصوص سرعت گرفتن و رسیدن به نقطه بهره برداری خطوط مترو در پهنه شمال غربی شهر تهران، گفت: خطوط ۹، ۱۰ و ۱۱ متروی شهر تهران خطوط جدیدالاحداثی هستند که با تلاش و پیگیری اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیریت ارشد شهرداری تهران کارهای مطالعاتی، جانمایی‌ها و اولویت بندی‌ها از محل بانک زمین از مدت‌ها قبل در منطقه ۲۲  آغاز شده است.

وی افزود:  با توجه به مطالبات بسیار زیادی که از سوی شهروندان در حوزه حمل و نقل عمومی وجود دارد؛ جلسات متعددی با هدف تعیین تکلیف تحویل اراضی مورد نیاز شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در محدوده منطقه با حضور مدیران اجرایی خط ۹ مترو برگزار می شود و تلاش خواهد شد تا کلنگ احداث ایستگاههای این خط به زودی در منطقه ۲۲ زده شود.

نصرتی اضافه کرد: با احداث خط ۹ مترو تهران در منطقه ۲۲، محدوده میانی منطقه تحت پوشش خدمات شبکه حمل و نقل ریلی قرار خواهد گرفت و با ساخت و بهره‌برداری از این خط و همچنین ۱۰ و ۱۱ خطوط در این منطقه، شاهد کاهش بار ترافیکی در ساعات پیک روز در محورهای بزرگراهی خواهیم بود که این مهم به شکل ویژه در دستور کار مدیریت شهری منطقه قرار دارد.

گفتنی است؛ خط ۹ متروی تهران یکی از خطوط مترو طراحی شده در شهر تهران است که از متروی چیتگر واقع در خط ۵ متروی تهران (صادقیه - کرج و گلشهر) آغاز و در تقاطع با ایستگاه مترو دولت‌آباد بخش جنوبی خط ۶ متروی تهران به پایان مسیر خود می‌رسد.

انتهای پیام/

۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 51185

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =