نخستین جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ» در منطقه ۱۱

شهردار منطقه ۱۱ از آغاز جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ» خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه با اشاره به نقش اثرگذار قصه به عنوان رسانه‌ای قدرتمند در انتقال مفاهیم دیرینه گفت: یکی از بنیادی‌ترین مفاهیم در ادبیات فارسی و محافل مختلف، قصه و قصه‌گویی است که امروز نه به قوت قبل، اما همچنان با قدرت در خانواده‌ها جریان دارد؛ ازاین‌رو جشنواره «نون، قصه و نمک مادربزرگ» طراحی شده تا با رویکرد تکریم و احیای نقش مادربزرگ‌ها به عنوان راویان قصه‌های اصیل و کهن ایرانی، فرصتی برای ثبت و به‌اشتراک‌گذاشتن این گنجینه‌های ارزشمند فراهم کند.

موسوی با بیان اینکه مادربزرگ‌ها با روایت قصه‌ها، ضمن انتقال ارزش‌ها و تجربیات، زمینه‌های فرهنگی و تحکیم هویت ملی نسل بعدی را شکل می‌دهند، از مهم‌ترین اهداف این جشنواره را پاسداشت مقام مادربزرگ‌ها به عنوان راویان قصه‌های کهن، تقویت ارتباط بین نسل‌ها، احیای قصه‌های بومی و محلی، احیای فرهنگ قصه‌گویی در خانواده، همچنین ثبت و ضبط قصه‌های نسل‌های گذشته دانست.

حمیدرضا عموزاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۱ نیز روایت‌گری قصه‌ها با گویش‌های محلی و اقوام مختلف ایرانی از زبان مادربزرگ‌ها را از ویژگی های حائز اهمیت این جشنواره برشمرد و توضیح داد: شرکت‌کنندگان در جشنواره می‌توانند آثار خود را در قالب فیلم، صوت و داستان مصور از قصه‌گویی مادربزرگ با شرایط مندرج در سایت جشنواره ارسال کنند و در اقدامی خلاقانه می‌توانند از قصه‌گویی مادربزرگ با گویش‌های محلی یا لهجه از طریق ارسال متن قصه در این جشنواره شرکت نمایند.

گفتنی است موضوع این جشنواره آزاد است و جوایز ویژه و نفرات اول تا سوم به‌ترتیب، ۳۵۰ میلیون ریال، ۱۰۰ میلیون ریال، ۷۰ میلیون ریال و ۵۰ میلیون ریال تعیین شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ برای شرکت در جشنواره ثبت‌نام و اثر یا آثار خود را به همراه نام اثر به صورت جداگانه ارسال کنند. در پایان هر بخش به صورت جداگانه داوری آثار انجام و به آثار برتر که شاخص‌های داوری در شیوه بیان، خلاقیت، ارزش داستانی و کیفیت تولید محتوا را داشته باشد، جایزه نقدی و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

نشانی سایت جشنواره: noonghessehnamak.ir

صفحات جشنواره در فضای مجازی، اپلیکیشن بله: noonghessehnamak_bot

ربات تلگرام: https://t.me/noonghessehnamak_bot

انتهای پیام/

۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
کد خبر: 51226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =