آموزش نکات ترافیکی و عبور و مرور ایمن به دانش‌آموزان منطقه ۱۶

بیش از ۱۰۰ کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم ترافیک ویژه دانش‌آموزان با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ و قوانین و مقررات ترافیکی در سطح منطقه ۱۶ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۶ ؛ مریم نخعی پور بیان کرد: بیش از ۱۰۰ کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم ترافیک با هدف ارتقاء فرهنگ ترافیک و با حضور ۵۰۰۰ دانش آموز در مدارس و مراکز آموزشی برگزار شد. در این کارگاه های آموزشی با تعریف ترافیک مطلوب ، عوامل مؤثر در ایجاد ترافیک، رفتارهای نامناسب کودک به عنوان عابر پیاده، سرنشین و دوچرخه سوار به دانش آموزان شرح داده می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۶ در ادامه به تشریح کامل نکات مهم ایمنی در عبور و مرور، واژه های مهم ترافیک، لزوم استفاده از کمربند ایمنی، تجهیزات ترافیکی نصب شده در سطح شهر شامل انواع تجهیزات آرام سازی ترافیک، تجهیزات آگاهی رسان، تجهیزات هشدار دهنده و نیز چراغ های راهنمایی و عابر پیاده پرداخت.

نخعی پور با اشاره به اینکه در دل آموزش‌ها می‌توان کودکان را با ناهنجاری‌های ترافیکی آشنا کرد، افزود: فرهنگ ترافیک هر جامعه، یکی از نمودهای رفتاری افراد در استفاده از فضاهای متعلق به عبور و مرور آن جامعه است که می باید آن را ارتقاء یا توسعه داد.

انتهای پیام/

۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 51234

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =