استقرار ۳هزار آتش‌نشان و ۱۲۰۰ خودرو در ۴۰۰نقطه تهران در شب چهارشنبه‌سوری/ پرونده ساختمان‌های ناایمن سال آینده بسته می‌شود

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از استقرار ۳هزار آتش‌نشان در ۴۰۰ نقطه از پایتخت در شب چهارشنبه پایان سال خبر داد.

قدرت اله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در مورد تعداد تماس های روزانه با این سازمان‌ گفت: روزانه ۴هزار تماس با سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برقرار می‌شود که ۴۰۰ تماس منجر به عملیات اجرایی می‌شود و در بخشی از تماس ها هم به شهروندان مشاوره تلفنی داده می‌شود.

تعداد ساختمان های ناایمن از ۱۲۹ ساختمان به ۷۱ ساختمان رسیده است

وی در مورد آخرین وضعیت ساختمان های ناایمن هم گفت: تعداد ساختمان های ناایمن از ۱۲۹ ساختمان با پیگیری های معاونت پیشگیری سازمان آتش‌نشانی به ۷۱ ساختمان رسیده است. پرونده ۷۱ ساختمان ناایمن به مراجع قضایی ارسال شده است و در  قسمت حقوقی شهرداری های مناطق ۲۲گانه نیز برای این ساختمان ها پرونده تشکیل شده است.

استقرار ۳هزار آتش‌نشان و ۱۲۰۰ خودرو در شب چهارشنبه آخر سال در سطح شهر

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: پرونده ساختمان های ناایمن در سال ۱۴۰۳ بسته خواهد شد و دیگر اجازه ساخت هیچ ساختمان ناایمنی در شهر تهران را نخواهیم داد. امسال ۲۰ هزار ساختمان را بازدید و دسته بندی کردیم. ماهیانه حدود ۶۰۰ ساختمان نیز ایمن سازی شده است. مراکز درمانی شهر تهران هم برای اولین بار ملزم به دریافت تاییدیه سازمان آتش‌نشانی شدند و تقریبا ۲۴۰۰واحد درمانی نیز تأییدیه ایمنی، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران را دریافت کردند.

محمدی در مورد حوادث شب چهارشنبه آخر سال هم گفت: ۳هزار آتش‌نشان در ۴۰۰ نقطه از شهر تهران به همراه ۱۲۰۰ خودروی سبک و سنگین در شب چهارشنبه آخر سال در شرایط آماده باش کامل قرار دارند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در ادامه از والدین درخواست کرد تا در چهارشنبه آخر سال حتما همراه فرزندانشان باشند و از آنها مراقبت کنند.

وی در مورد مخاطرات روشن کردن بالن آرزوها هم تاکید کرد: هموطنان از روشن کردن بالن آرزوها خودداری کنند، زیرا خطرات بسیاری را به همراه خواهد داشت. ممکن است به درخت و یا لوازم اضافی افراد در بالکن ها برخورد کند و باعث حریق شوند. همچنین از شهروندان درخواست می‌شود به هیچ عنوان آتش در پارک های جنگلی و بوستان ها روشن نکنند.

محمدی تصریح کرد: اگر احتیاط نکنیم حوادثی رخ می‌دهد که قابل جبران نخواهد بود. از والدین خواهش می‌کنیم مراقب فرزندانشان مخصوصا افراد خردسال باشند، چون در سال های گذشته شاهد حوادث تلخی بودیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در ادامه توصیه کرد: در شب چهارشنبه‌ آخر سال از مواد نفتی و مشتقات آن تحت هیچ شرایطی استفاده نکنند. برخی مواد محترقه را از بالکن یا ارتفاع به سمت پایین پرتاب می‌کنند که بسیار خطرناک است. همچنین اجناس و مواد محترقه تقلبی هیچ گونه استانداردی ندارد و می تواند حوادث تلخی را رقم بزند.

گفتنی است، پویش «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» با شعار «چهارشنبه‌سوری در کنار خانواده» امسال برگزار شده است. هدف پویش «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک»، ممانعت از برگزاری چهارشنبه‌سوری نیست، بلکه برگزاری چهارشنبه‌سوری کم حادثه و کم خطر است.

انتهای پیام/

۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 51244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =