کاشت سبزه و سبزه‌آرایی در محلات منطقه ۱۱

شهردار منطقه ۱۱ از برنامه‌های اداره فضای سبز این منطقه برای کمک به سبزه‌آرایی خانواده‌ها برای کاشت سبزه‌های متنوع خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه با اشاره به سنت قدیمی ایرانی‌ها برای چیدن هفت‌سین و کاشت سبزه گفت: بنا بر اسم قدیمی که از ایران باستان برجای مانده، مردم در اواخر سال با سبزکردن سبزه  عید، تولد دوباره طبیعت را جشن می‌گیرند که چیدن هفت‌سین و کاشت سبزه، یکی از این رسوم است.

وی افزود: به همین منظور اداره فضای سبز منطقه ۱۱ به منظور اجرای طرح استقبال از بهار از ابتدای اسفند نسبت به اجرای طرح سبزه‌آرایی و آموزش کاشت سبزه در درمانگاه فرمانفرمایان، سرای محله‌های (سلامت، فروزش، حشمت‌الدوله، مخصوص، اسکندری و هلال احمر) مدرسه‌های (حضرت ابوالفضل (ع)، راه فاطمه (س)، پیام قرآن، صدر، شهدای هویزه، آسایش، عروه الوثقی، محمد باقر صدر، کوثر، رسالت و جوادی‌پور، همچنین در ایستگاه ۱۱۸ آتش‌نشانی با ۵۰۷ نفر ساعت اقدام کرد.

موسوی توضیح داد: در این طرح، روش‌های مختلف کاشت سبزه همچون روی ظروف سفال یا کاشت بذر مرکبات، سبزه به صورت عروسک و... به طور عملی آموزش داده شد و شهروندان، جوانه‌های کاشته‌شده را به خانه‌های خود بردند.

سبزه یکی از آن سین‌های اصلی‌ است که همیشه در سفره هفت‌سین ایرانی‌ها حضور دارد. مردم معتقدند سبزه را باید خود اهالی خانه سبز کنند تا برای خانه برکت داشته باشد.

انتهای پیام/

۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶
کد خبر: 51305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =