آماده‌باش کامل شهرداری منطقه یک در سه‌شنبه آخر سال

شهرداری منطقه یک با هدف کاهش صدمات ناشی از حوادث غیرمترقبه و ارائه خدمات‌رسانی سریع به شهروندان در سه‌شنبه آخر سال با استفاده از حداکثر ظرفیت نواحی و تشکیل اکیپ‌های اجرایی آماده‌باش است.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌ عمومی شهرداری منطقه یک، احسان صفایی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه یک گفت: در راستای ارتقاء ایمنی و کاهش مخاطرات و پیشگیری از حوادث احتمالی در ایام پایانی سال و با توجه به اهمیت واکنش صحیح و سریع در لحظات اولیه بروز بحران و کاهش آسیب ها، شهرداری منطقه یک و کلیه سازمان های خدمات رسان از جمله آتش نشانی، نیروی انتظامی، اورژانس و... در روزهای ۲۲ و ۲۹ اسفند ماه به صورت آماده باش قرار می گیرند.

وی گفت: شناسایی مکان های حساس و خطرآفرین و محل های حادثه خیز براساس تجارب سال های گذشته، تخلیه کامل مخازن سطح محدوده بصورت ویژه و مستمر و جمع آوری مخازن غیر فلزی و قابل اشتعال در دستور کار است. 

صفایی تصریح کرد: کنترل و جمع آوری زباله های حجیم و قابل اشتعال، سر شاخه ها و ضایعات، تخلیه کلیه غرفه ها و ایستگاه های بازیافت از پسماند های جمع آوری شده و... نیز از جمله تمهیدات لازم در مقابله با حوادث غیر مترقبه است.

وی جلوگیری از روشن نمودن آتش در بوستانها با افزایش اکیپ های گشتی مجهز به وسایل ارتباطی و خاموش کننده دستی به خصوص در بوستانهای جنگلی، استقرار و آماده سازی تانکرهای آب و خودروهای واترجت و منابع آبی  تا اگر اتفاق ناگواری رخ داد سریع اطفا و مهار شود و جلوگیری از توقف خودروها در مقابل شیرهای هیدرانت آتش نشانی را از دیگر اقدامات در این روزها دانست.

معاون شهردار منطقه یک افزود: نظافت و پاکسازی محدوده بلافاصله پس از اتمام مراسم با رعایت کلیه نکات ایمنی و حصول اطمینان از عدم وجود آتش و خاکستر در زباله و ضایعات به هنگام بارگیری، با آموزش رانندگان و اپراتورهای خودروهای جمع آوری زباله نیز به انجام خواهد رسید.

انتهای پیام/

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 51372

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =