ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت با ابزارهای فرهنگی و هنری

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران برنامه‌های این مجموعه را تشریح کرد و از اعزام ویژه ایثارگران به راهیان نور خبر داد.

غلامعباس کیانی، مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درباره برنامه های این مجموعه اظهار کرد: برنامه های ما به طور عمده متوجه دو محور "ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت" و "تکریم از ایثارگران" است و کلیه برنامه ها حول این دو محور اصلی قرار دارد.

وی افزود: در بحث ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت وظیفه مهمی بر عهده داریم و در حقیقت این فرهنگ باید به نسل های بعدی ما منتقل شود و به آنها تسری پیدا کند و نسل های بعدی ما با زندگینامه، سلوک و فرهنگ شهدا و جانبازان آشنا شوند؛ این امر امکان پذیر نیست مگر اینکه ما در تمام سطوح تلاش وافری انجام دهیم تا بتوانیم این فرهنگ را با زبان‌های مختلف به نسل بعدی‌مان منتقل کنیم.

کیانی ادامه داد: مهمترین ابزاری که برای این کار در اختیار داریم ابزار فرهنگی-هنری است که در اشکال مختلف هنر می توانیم این موضوع و فرهنگ را به نسل های بعدی بشناسانیم.

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران اضافه کرد: محور دوم اقدامات ما بحث تکریم از ایثارگران اعم از خانواده های معزز شهدا، جانبازان و رزمندگان است و در حد توان‌مان باید به‌ آنها بگوییم که به یادشان هستیم. خوشبختانه امروز شهردار تهران خودشان از رزمندگان قدیمی دفاع مقدس و از جانبازان سرافزاز ما است و علاقه وافری به خانواده جانبازان و ایثارگران دارد. به طوری که تمام تلاش ایشان این است که حتی بیش از توان شهرداری به این عزیزان خدمت رسانی کنیم.

وی گفت: در بحث دیدار از خانواده های شهدا پیشروترین سازمان هستیم و می توانیم ادعا کنیم که در دیدار از خانواده‌های شهدا و رسیدگی به آنها در سطح منطقه ای و محلی از بنیاد شهید نیز جلوتر هستیم. همچنین در بحث تبدیل وضعیت ایثارگران نیز پس از ابلاغ این قانون، امروز با تبدیل وضعیت‌های انجام شده، خانواده ۴ هزار نفری ایثارگران ما در حال رسیدن به حدود ۱۰ هزار نفر است.

کیانی در پایان درباره اعزام ایثارگران به اردوهای راهیان نور نیز توضیح داد: با تاکید شهردار تهران سال گذشته ۲۵۰ نفر از این خانواده ها را به شکل ویژه ای با هواپیما به مناطق اعزام کردیم و امسال‌ نیز به همین ترتیب نسبت به خدمت رسانی به آنها اقدام کرده‌ایم.

انتهای پیام/

۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 51513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =