بارش باران و رعد و برق در تهران/ احتمال آبگرفتگی معابر عمومی

اداره کل هواشناسی تهران نسبت به بارش باران و رگبار و رعد و برق از روز جمعه تا شنبه ( ۲۵ و ۲۶ اسفند) و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی هشدار داد و خودداری از سفرهای غیرضروری را توصیه کرد.

به گزارش شهر، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از روز جمعه (۲۵ اسفند) تا شنبه ( ۲۶ اسفند) بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات بارش برف و احتمال تگرگ در استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به ماشین آلات کشاورزی، نهال و محصولات کشاورزی وجود دارد.

سازمان هواشناسی نسبت به منع از سفرهای غیر ضروری به ویژه در گردنه‌های برفگیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، خودداری از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی راهداری جهت برف روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، اتخاذ تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی را توصیه می‌کند.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴
کد خبر: 51520

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =