از برگزاری جشنواره بهار مبارک تا باز بودن کتابخانه‌های سازمان فرهنگی و هنری

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های بهار قرآن و بهار طبیعت سازمان فرهنگی و هنری را تشریح کرد.

حمیدرضا خونوئی معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر گفت: برنامه‌های متنوعی برای بهار امسال که متقارن با بهار قرآن هم است، طراحی‌ شده است.

 بهار مبارک

وی با اشاره به اینکه جشنواره استقبال از بهار با عنوان‌ بهار مبارک از ۲۸ اسفند تا ۱۳‌ فروردین در دریاچه چیتگر برگزار خواهد شد، گفت: در حاشیه این برنامه بازارچه صنایع دستی، سوغات ایرانی و مواردی از این قبیل برپا خواهند شد.

چالش صفر دو

خونوئی در ادامه بیان داشت: چالش صفر دو به صورت حلقه‌های کتاب‌خوانی نوجوانان در کلیه کتابخانه‌های سازمان فرهنگی و هنری با هدف‌ معرفی بهترین کتاب‌هایی که مطالعه کرده‌اند، برگزار می‌شود.

نوروز کتابخانه ها باز است

وی افزود: کتابخانه‌های سازمان فرهنگی و هنری به خصوص سالن‌های قرائت خانه در ایام تعطیلات نوروز باز است. این کتابخانه‌های منتخب از ۲۹ اسفند تا ۵ فروردین هم فعالیت خواهند داشت و شهروندان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. روزهای عادی کاری نیز که کتابخانه ها باز است.

تهرانستان بهارستان

وی تصریح کرد: تهرانستان بهارستان نیز برنامه دیگر سازمان فرهنگی و هنری است که در آن مجموعه برنامه‌های متنوع فرهنگی در سطح فرهنگسراهای تهران برای استقبال از میهمانان نوروزی شهر تهران از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین ‌ماه برگزار خواهند شد.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری با پرداختن به برنامه های ماه مبارک رمضان هم ادامه داد: برنامه مادر اسلام ویژه ایام وفات حضرت خدیجه (س) در میدان آئینی امام‌ حسین اجرا می‌شود. برنامه‌های کریمانه (جشن ولادت امام حسن مجتبی) و به نام مرتضی علیه السلام (برنامه‌ویژه عزاداری حضرت امیرالمومنین علی (ع) و شب‌های قدر) نیز در میدان آئینی امام حسین برگزار خواهند شد.

انتهای پیام/

۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 51629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =