استفاده از پساب بزرگترین مجموعه آبی تهران در چیتگر

در تفاهمنامه‌ای که فی‌مابین شهرداری منطقه ۲۲ و یکی از بزرگترین مجموعه‌های آبی تهران منعقد شد، پساب تولیدی این مجموعه برای آبیاری بخشی از اراضی بوستان جنگلی چیتگر استفاده می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، عصر دیروز با حضور مدیران شهری و اعضای یکی از بزرگترین مجموعه‌های آبی شهر تهران مستقر در منطقه ۲۲، ۳۰۰ نهال کاج در بوستان جنگلی چیتگر غرس شد. این نهال‌ها به نام افراد و در سایت شرقی بوستان کاشته شد.

محمدحسن فصیح معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ با اشاره به اهمیت بازچرخانی آب و استفاده از پساب برای آبیاری حجم گسترده فضای سبز این منطقه گفت: استفاده مجدد از پساب و بازچرخانی پساب و استحصال پساب آنجایی دارای اهمیت می شود که  با توجه به افزایش روز افزون جمعیت، کاهش نزولات جوی و خشکسالی در سالیان اخیر، شاهد کاهش سطح آب منابع زیر زمینی و همچنین منابع سطحی بوده ایم و این عوامل باعث شده تا به دنبال استفاده از منابع آبی جدید باشیم.

وی افزود: امروزه پساب تصفیه شده حاصل از تصفیه خانه های فاضلاب به عنوان یک منبع جدید و دائمی مورد توجه کارشناسان جهت جبران کمبود آب قرار گرفته است و به روش‌های گوناگونی می توان از پساب تصفیه شده استفاده کرد و جلوی هدر رفت آب را گرفت.

فصیح با اشاره به شرایط نه چندان مناسب ذخایر آبی، یکی از سیاست‌ها در این حوزه را بازچرخانی آب عنوان کرد و گفت: تلاش ما این است که آبی هدر نرود و اگر روان آب و پسابی هست وارد چرخه فاضلاب و تصفیه شود و در آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 51666

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =