امسال ۱۱هزار غرفه برای ۶ هزار دستفروش ایجاد شده است

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه امسال از بالغ بر ۲۶ هزار واحد صنفی بازدید کردیم و تلاش شد تا به بهترین شکل ساماندهی شوند، گفت: امسال ۱۱ هزار غرفه برای ۶ هزار دستفروش ایجاد کردیم.

به گزارش خبرنگار شهر؛ آیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران امروز -دوشنبه ۲۸ اسفندماه سال ۱۴۰۲- مصادف با یکصدوچهاردهمین پویش امیدوافتخار با حضور حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، سعید بیگی مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران، مهدی صالحی شهردار منطقه ۲، مسعود رنجبریان مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران، هلیا حسینی مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و جمعی از مسئولان و مدیران شهری برگزار شد.

سعید بیگی مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران در این مراسم اظهار کرد: بازار گل و گیاهی که امروز افتتاح شد، با هدف بالا بردن امکان دسترسی شهروندان با مشارکت بخش خصوصی در منطقه ۲ شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت. بازار گل و گیاه شادمان با مساحت پنج هزار مترمربع و ۱۱۲غرفه در کنار عرضه گونه‌های مختلف گل‌وگیاه انواع تجهیزات و وسایل گیاه‌درمانی را هم در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.


مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: کمک به تعدیل بازار و تنظیم قیمت‌ها و به کارگیری ۵۰۰نفر نیروی انسانی به شکل مستقیم و غیرمستقیم از دیگر مزایای احداث بازار گل و گیاه شادمان است.

بیگی ادامه داد:  احداث فاز دوم بازار خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج‌فارس دیگر پروژه است که در راستای ساماندهی پرنده فروشان در سطح شهر، امکان خرید بهتر و خدمات دهی مطلوب‌تر به شهروندان اجرایی شده است. تعداد ۱۰۰غرفه در ضلع شمالی در مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج‌فارس در مساحتی به وسعت ۲هزار و ۵۰۰متر مربع احداث شده است. این بازار هم با کمک بخش خصوصی و با هدف تجمیع مراکز عرضه پرندگان زینتی و انتقال و رونق بخشی به کسب و کار فروشندگان حاضر در مرکز خاوران به بهره برداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: بازار گل در هرجا که افتتاح شده مورد استقبال مردم گرفته و اشتغال زاست و چرخه گل را حمایت می‌کند. مراجعه مردم به بازار گل حال مردم را خوب می‌کند که این خواسته مدیران شهری است.

بیگی سپس به بهره برداری از ۴جایگاه سوخت کوچک مقیاس پرداخت و تصریح کرد: تسهیل در روند توزیع سوخت در کلانشهر تهران و رفع محدودیت های مربوط به تعداد جایگاه ها در برخی نقاط پایتخت باعث شد تا ساخت جایگاه های سوخت کوچک مقیاس در شهر تهران آغاز شود. کاهش صف‌های پمپ بنزین، اثرات مثبت زیست محیطی و ترافیکی، کاهش مصرف سوخت و در نهایت رضایت‌مندی شهروندان از مزایای ساخت این جایگاه‌های سوخت است.

بیگی تاکید کرد: شهردار نگاه ویژه ای به بحث آسیب های اجتماعی دارد و این نگاه تکریم و عزت به مردم و دستفروشان را همواره مدنظر داشته اند. بالغ بر ۲۶ هزار واحد صنفی در سالی که گذشت را بازدید و تیم محیط زیست را همراه کردیم و مزاحمت های مشاغل کمتر شده است. مشاغل سیار و بی کانون را پیگیری می کنیم و خود غیررسمی بودن این مشاغل آسیب زا بود که با رویکرد دولت مردمی و مجلس، بنا شد تا دستفروشی شغلی رسمی شود و امروز به نقاط خوبی برسیم، مجوز مشاغل سیار در درگاه ملی ایجاد شد و شهرداری هم طبق قانون مکلف است فضاهایی برای این عزیزان ایجاد کند. فقط ۱۱ هزار غرفه برای ۶ هزار دستفروش در سالی که گذشت ایجاد کردیم و امروز هم بازار گل افتتاح شد که به چرخه تولید و کسب کار کمک می کند.

انتهای پیام/

۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 51731

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =