پرونده کمربند فضای سبز شهر تهران سال آینده بسته می‌شود

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: سال آینده پرونده کمربند فضای سبز شهر تهران بسته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهر، آیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران امروز -دوشنبه ۲۸ اسفندماه سال ۱۴۰۲- همزمان با یکصد و چهاردهمین پویش امید و افتخار با حضور حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، سعید بیگی مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران، مهدی صالحی شهردار منطقه ۲، مسعود رنجبریان مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران، هلیا حسینی مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و جمعی از مسئولان و مدیران شهری برگزار شد.

نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در این مراسم اظهار کرد: رسیدن به ۱۱۴ پویش امید و افتخار که شامل پروژه‌های زیادی است، جای شکر دارد و نشانه تلاش همکاران در شهرداری تهران، بخش خصوصی و سایر نهادها است.

وی ادامه داد: توسعه کمربند سبز تهران یکی از مسائلی است که در این دوره از مدیریت شهری به صورت ویژه به‌ آن پراخته شده؛ به طوری که در سال ۱۴۰۰، به میزان هزار و ۲۵۰ هکتار، ۱۴۰۱ هزار و ۵۰۰ هکتار و در سال ۱۴۰۲ به میزان ۲ هزار هکتار کمربند فضای سبز شهر تهران طراحی و اجرا شده است.

نظری با اعلام اینکه سال آینده پرونده کمربند فضای سبز شهر تهران بسته خواهد، خاطرنشان کرد: تا رسیدن به ۵۰ هزار هکتار طرح کمربند سبز تهران، هزار و ۸۵۰ هکتار باقی‌ مانده که سال آینده ۳ هزار هکتار به جای هزار و ۸۵۰ هکتار کمربند شهر تهران اجرا خواهد شد و ما از مرز ۵۰ هزار هکتار کمربند فضای سبز شهر تهران خواهیم گذشت.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: در بخش آبرسانی به فضای سبز شهر از ظرفیت‌های جدید با همراهی وزارت نیرو استفاده شده است.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در یک فرآیند مدون، ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن آغاز شد و تعداد آنها از ۱۲۹ عدد کاهش یافت، تصریح کرد: تنها در حادثه حریق بیمارستان گاندی، ۵۰ بیمار توسط آتش نشانان نجات یافتند.

وی ادامه داد: ساماندهی دستفروشان با همکاری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران و شرکت شهربان و حریم‌بان عملیاتی شده و اتفاقات خوبی در این بخش رخ داده است.

نظری خاطرنشان کرد: در حوزه زیباسازی پویش «ایران ما» مورد توجه اقشار مختلف قرار گرفت؛ همچنین سازمان میادین میوه و تره بار در کنترل قیمت و کیفیت خوب عمل کرد و به نوعی مرجع تعادل قیمت در شهر تهران است.

وی با اعلام اینکه امسال در ۱۲ نقطه ساماندهی مشاغل انجام شده است، یادآور شد: در بحث نظافت شهر هم قراردادها اصلاح شد و اتفاقات خوبی در راه است؛ در مجموع اگر همراهی و همکاری مردم نباشد برنامه‌های ما به نتیجه نمی‌رسد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به این موضوع که مردم ما جزء با سوادترین و با فرهنگ‌ترین مردم دنیا هستند، گفت: نباید در کنار بزرگراه‌ها ته سیگارهای فراوانی ببینیم؛ باید فرهنگ‌سازی در زمینه انجام شود. یکی از سخت‌ترین اقدامات خدمات شهری و محیط زیست جمع‌آوری ته سیگارها است.

وی با بیان اینکه شهرداری در حادثه متروپل آبادان و دیگر حوادث کشور، با توجه به نگاه وزارت کشور ورود می‌کند، تصریح کرد: در موضوع اربعین نیز شهرداری تهران نقش مهمی دارد که این هم از وظایف ما است.

نظری در حوزه طرح استقبال از بهار گفت: در حوزه نظافت، گل آرایی و المان‌های شهری اتفاقات خوبی افتاده است. تم رنگ در شهر تغییر یافت و دیوارها یا بوم سبز به یاد شهدا ایجاد شد. طرح‌های حجمی و خلاقانه برای استقبال از بهار جانمایی و استفاده از نمادهای ۳۱ استان در ۳۱ میدان تهران برای وفاق ملی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت ساماندهی مشاغل یک شرکت زیان‌ده بود که تبدیل به شرکتی سودده شده است.

نظری تصریح کرد: ساخت مسکن باعث رشد و حرکت اقتصادی می‌شود و در این دوره ساخت مسکن در بافت فرسوه فعال شده است.
وی با اشاره به این موضوع که‌ در حال تسویه کردن بدهی های گذشته شهرداری تهران هستیم، ادامه داد: همچنین حقوق و مزایای پرسنل خدوم شهرداری تهران به موقع پرداخت شده است. این موضوع نشان دهنده توانمندی ارکان شهرداری، مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر اسلامی شهر تهران است.

انتهای پیام/

۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 51741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =