اجرای ویژه برنامه‌های نوروز ۱۴۰۳ با محوریت گردشگری در منطقه ۲۰

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ گفت: اجرای برنامه‌های ویژه گردشگری و استقبال از نوروز با محوریت بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی ری در نوروز ۱۴۰۳ در منطقه ۲۰ در حال برگزاری است.

به گزارش شهر، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰، علی محمد متولیان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری در شهرری، اظهار کرد: به منظور معرفی ظرفیت‌های تاریخی و مذهبی ری، در ایام نوروز ۱۴۰۳در قالب ۲۱ عنوان برنامه از آثار تاریخی، باستانی و مذهبی ری بازدید .

وی افزود: ایستگاه های راهنمای مسافرین نوروزی در پنج نقطه میدان های شهرری، نماز، هادی ساعی و اضلاع جنوب و شرق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) مستقر، بنرهای خوشامدگویی در مبادی ورودی ری نصب و پیامک خوشامدگویی و اعلام برنامه های گردشگری برای مسافران ارسال شده و بنرهای اماکن گردشگری در ۱۴ نقطه نصب و در ایستگاه‌های مستقر در ۵ نقطه، پوستر و نقشه‌های مسیرهای گردشگری اماکن تاریخی و مذهبی ری نصب و بسته‌های معرفی مراکز دیدنی شهر تهران از جمله اماکن تاریخی، مذهبی، موزه‌ها و ظرفیت‌ های گردشگری طبیعی تهران به مسافران نوروزی توسط راویان منطقه عرضه می شود.

متولیان با اشاره به حرکت کارناوال شادی نوروز از ۲۸ اسفند ماه لغایت یکم فرودین گفت: این کارناوال در تمامی نواحی برنامه نوروز خوانی و شاهنامه خوانی داشتند. برنامه بهار قرآن ویژه کودکان با اجرای گروه های عروسکی در سطح بوستان ها و اماکن پر تردد منطقه اجرا می شود. همچنین تور های ری‌گردی از ساعت ۱۵ از سطح محلات منطقه و مترو شهرری حرکت می کند و گردشگران با حضور راهنمایان گردشگری از رینگ گردشگری منطقه شامل اماکن تاریخی قلعه گبری، برج طغرل، آتشکده ری، دژ رشکان، چشمه علی، آرامگاه ابن بابویه و موزه سیمان ری بازدید می کنند و همزمان با اذان مغرب، با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) میهمان سفره افطار حرم مطهر هستند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۲٠ گفت: تور گردشگری تخصصی ویژه ۴۰۰ نفر از اعضای گروه‌های گردشگری ایران، تور ۸۰۰ نفر از روزه اولی ها، تور ۳۰۰ نفر از دهه هشتادی ها و تور ویژه ۳۰۰ نفر از سالمندان از جمله برنامه هایی است که برای اولین بار در نوروز ۱۴۰۳ رقم می خورد.

متولیان همچنین از برگزاری تور گردشگری پیاده با سه محور شامل آستان شیخ صدوق، برج طغرل و برج مشاهیر، محور دوم چشمه علی، دژ رشکان و موزه صنعت و آخرین محور کارونسرای خیابان حرم، بازار سنتی و مجموعه آسمان نما و موزه حرم خبر داد و گفت: راهنمایان گردشگری تورها در ابتدای تمامی این مسیرها حضور داشته و شهروندان را با توضیحات مرتبط با اماکن همراهی می کنند.

وی با اشاره به اینکه تورهای دوچرخه سواری ری گردی نوروزی نیز همراه با پذیرایی افطاری برگزار می شود، افزود: شرکت کنندگان با استفاده از دوچرخه ضمن بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی ری با تاریخچه کهن ری آشنا می شوند.

معاون اجتماعی و فرهنگی اظهار داشت: استفاده از دوربین های واقعیت مجازی با موضوع اماکن گردشگری، ری گردی مجازی با استفاده از تلویزیون های شهری و پیام رسان های داخلی، تولید و اکران کلیپ های یک دقیقه ای از اماکن منطقه و انتشار عمومی آن از جمله فعالیت های ستاد گردشگری منطقه است.

انتهای پیام/

۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 51841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =