پیکر استاد شجریان با خودرو به محل خاکسپاری منتقل شد

مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: پیکر استاد محمد رضا شجریان از فرودگاه با خودرو به محل خاکسپاری در حال انتقال است.

حسن جعفری، مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد گفت: هواپیمای حامل پیکر استاد شجریان حوالی ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه امروز- جمعه ۱۸ مهر در فرودگاه مشهد به زمین نشست.

او افزود: پس از فرود هواپیما روی باند، پیکر استاد به خودروی تدارک دیده‌ شده برای انتقال به محل خاکسپاری منتقل شد. همچنین حضور صدها نفر از دوستداران مرحوم شجریان در پیرامون آرامگاه فردوسی از صبح امروز ۱۸ مهر ماه تاکنون با افزایش تدریجی جمعیت همچنان ادامه دارد.

  استاد محمدرضا شجریان برجسته‌ترین هنرمند عرصه آواز و موسیقی سنتی ایران که از وی با عنوان "خسرو آواز ایران" یاد می‌شود پس از تحمل دوره طولانی بیماری پنجشنبه شب در سن ۸۰ سالگی در بیمارستان جم تهران درگذشت.

آن مرحوم سالها از بیماری ریه رنج می‌برد و طی روزهای اخیر به دلیل مشکلات ریوی و تنفس ناپایدار، افت فشار خون و افت سطح هوشیاری در بخش مراقبتهای ویژه بستری شده بود.

مرحوم شجریان زادهٔ اول مهر ۱۳۱۹ در مشهد، موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس ایران زمین و نامزد ۲ جایزه گِرمی( Grammy Awards) بود و سایت انجمن آسیا او را به‌ عنوان پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی معرفی کرد. همچنین روزنامه ونکوورسان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی در سال ۲۰۱۰ و یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌ بود.

به گزارش شهر به نقل از ایرنا، شجریان در طول فعالیت هنری خود موفق به تولید ۶۰ آلبوم موسیقی، خوانندگی در تیتراژ فیلمهایی همچون "دلشدگان، ابجد و زمستان" و اجرای دهها کنسرت داخلی و بین‌المللی شد.

۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 5189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =