مخالفان ساخت مساجد در پارک‌ها با اسلام دشمنی می‌کنند

نائب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ساخت محل عبادت، نمازخانه و مسجد در پارک نیازی به قانون ندارد و جزو وظایف شهرداری است، گفت: آن کسانی که با این موضوع مخالفت می‌کنند، در واقع با اسلام مخالفت می‌نمایند.

به گزارش شهر، بیژن نوباوه وطن نائب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حواشی ایجاد شده در خصوص حواشی ایجاد شده درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه گفت: اساساً در خدمات عمومی مربوط به پارک‌ها و خصوصاً پارک‌های بزرگ، داشتن نمازخانه و محل عبادت، همچون ساخت کتابخانه از وظایف شهرداری‌ها محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اینکه ما بخواهیم در پارک‌ها محل عبادت، نمازخانه و یا مسجد داشته باشیم، نیازی به قانون ندارد و جزو وظایف شهرداری است.

نوباوه تاکید کرد: آن کسانی که با این موضوع مخالفت می‌کنند، در واقع با اسلام مخالفت می‌نمایند. مساجد جزو خدماتی هستند که ‌بایستی شهرداری‌ها به مردم ارائه کنند. همانطور که کتابخانه لازم است، محل تفریح لازم است، قطعاً مسجد نیز لازم می‌باشد؛ بخصوص در ایران که یک کشور اسلامی است. به همین دلیل، موضع کمیسیون فرهنگی نیز در این خصوص کاملاً مشخص است و جای بحث ندارد.

نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی توضیح داد: وجود مساجد در پارک‌ها، نوعی امنیت روحی و روانی ایجاد می‌کند. بعلاوه، نیروهای انتظامی و دستگاه‌های قضایی نیز باید در کنار وجود این امنیت روحی و روانی، تمام تلاششان را بکنند که مردم در پارک‌ها امنیت داشته باشند تا همه آحاد ملت که حق استفاده از خدمات عمومی را دارند، بتوانند با امنیت روانی، جسمی و اساسی از این خدمات عمومی بهره ببرند.

وی تصریح کرد: اگر محیط معنوی و اسلامی باشد، قطعاً امنیت نیز بیشتر خواهد شد. پارک‌ها، کتابخانه‌ها، نمازخانه‌ها و... جزو خدمات عمومی هستند و در میان آن‌ها، مسجد از جایگاه مهمی برخوردار است؛ به خصوص در کشور ما که مردم برای اماکن مذهبی، اهمیت بالایی قائل‌اند. به همین دلیل، آن‌هایی که با این رویه مخالفت می‌کنند، دشمنان اسلام هستند و نباید نظرشان مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است درخواست‌ها و مطالبات متعدد مردمی برای بازگرداندن امنیت به پارک‌ها و مقابله با بزهکاری ها به صورت روزافزون در حال انجام است به نحوی که فقط در سامانه «فارس من» چند صد هزار امضا خطاب به مسئولین در پویشهای متعدد در این زمینه به ثبت رسیده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۴
کد خبر: 52053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =